کرمان

نخستین «جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود

نخستین «جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت» در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش یولن از کرمان، فراخوان «نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت» امروز با حضور حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت (ع) و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام کرمان و معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله رونمایی شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این زمینه اظهار کرد: این جشنواره در راستای ارج نهادن به ارزش‌های ایثار و شهادت و خصوصاً ویژگی‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همرمزمان ایشان طراحی و هدف اصلی برگزاری این جشنواره بازشناسی مکتب ایثار و شهادت و وطن‌دوستی با شناسایی جوانان علاقه‌مند در این حوزه عنوان شده است.

وی افزود: این جشنواره در چهار بخش آواز گروهی شامل سرود، تواشیح و آوازهای گروهی چند زبانه، تکخوانی، آهنگسازی و مقالات و نوشته یا موسیقی حماسی و مقاومت (بخش جنبی) برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: همه آثار تولیدی باید مربوط به پس از شهادت حاج‌قاسم یعنی از دی‌ماه ۹۸ باشد و آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه مکان اجراها در جوار مرقد شهید سلیمانی است، عنوان کرد: مراسم اختتامیه و اعلام نتایج، سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره به نشانی کرمان، خیابان شهید کامیاب، خیابان شهید رضوانی‌نژاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طبقه دوم گروه قرآن و عترت اداره کل است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا