اصفهان

نخستین شیمی پارک کشور در شهرضا عملیاتی می‌شود

به گزارش یولن از شهرضا، ناصر اسدی صبح امروز در جلسه بررسی تفاهم‌نامه روشنایی محور شهرک صنعتی سپهرآباد به شهرک صنعتی رازی اظهار داشت: از حدود ۲ سال پیش پیگیری‌هایی برای تأمین روشنایی اتوبان سپهرآباد تا شهرک رازی شهرضا شروع شد و پس از برگزاری جلسات متعدد منجر به انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه بین اداره کل راهداری، شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان شهرضا شد.

فرماندار شهرضا افزود: به منظور پیشگیری از حوادث و ایجاد یک محور ایمن برای حمل و نقل بار، مردم و مواد اولیه برای شهرک رازی و سپهرآباد و در آینده منطقه ویژه اقتصادی ضرورت دارد، روشنایی این محور را تأمین کنیم.

وی با اشاره به حجم قابل توجه کامیون‌هایی که از سمت جنوب و جنوب غرب وارد محور شهرضا به اصفهان می‌شوند، گفت: کاهش تصادفات این محور و ایجاد یک محور امن با وجود صنایع قابل توجه در شهرک‌های صنعتی و منطقه صنعتی خرم و پرزان بسیار ضروری است.

اسدی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری چند زیرگذر در محور شهرضا به اصفهان تعداد زیرگذرهای این محور به ۸ عدد می‌رسد، بیان کرد: زیرگذر شهرک صنعتی رازی شهرضا با تأخیر در حال اجرا است، انتظار داشتیم تا قبل از پاییز به بهره‌برداری برسد، تردد در منطقه صنعتی پرزان با مشکلاتی مواجه است که امیدوار هستیم هر چه زودتر زیرگذر پرزان اجرا شود.

فاز سوم شهرک رازی از چند ماه آینده آغاز می‌شود

محمدجواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در ادامه این جلسه گفت: پروژه محور روشنایی شهرک رازی تا شهرضا برای تأمین اقلام هیچ مشکلی ندارد، زمانی که قرارداد پایه‌ها تأمین شد، در مدت ۲ ماه پایه‌ها و سایر اقلام تعهدنامه تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت برق و راهداری باید مشخصات فنی پایه را طبق نظر طراح ارائه دهند تا سریعاً برای تهیه اسناد مناقصه اقدام شود، افزود: ۷۰ باکس باید برای زیرگذر شهرک رازی ساخته می‌شد که ۲۰ باکس به سرعت ساخته شد و مابقی به دلیل نبود سیمان و میلگرد به تعویق افتاد که در حال حاضر در دست احداث است.

بگی با اشاره به اینکه ۵ ماه از مدت زمانی پیمان باقی است و کار دوباره آغاز شده است، بیان کرد: درخواست داریم همان طور که همراهی در زمینه روشنایی جاده داریم، درخصوص زیرگذر رازی به دلیل حجم تردد و افزایش آن به دلیل اینکه فاز سوم شهرک رازی که از چند ماه آینده آغاز می‌شود و مساحت آن به هزار و ۴۸۷ هکتار می‌رسد و روبه روی آن منطقه ویژه اقتصادی را در آینده خواهیم داشت، این پل اختصاصی نخواهد بود و علاوه بر پوشش محور، چندین منطقه صنعتی و مجتمع بین راهی و دانشگاه را نیز پوشش می‌دهد، بنابراین راهداری در اجرای پل مشارکت کند به ویژه در زمانی که محور باید جابجا شود تا نصب باکس‌ها انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به زیرگذر پرزان عنوان کرد: محورهای فرعی برای ایجاد زیرگذر ایجاد شد و به دلیل تصادفاتی که اتفاق افتاد متوقف شد، این تقاطع‌ها بسیار خطرناک است و باید هر چه زودتر اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تا دهه فجر ۹۰ مگاوات برق برای پست شهرک رازی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: ۶۰ لیتر آب بر ثانیه برای شهرک رازی تأمین شد، ساختمان دوم آتش‌نشانی ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و ساختمان اداری شهرک از یک طبقه به دو طبقه افزایش یافته است.

بگی افزود: فاز توسعه شهرک صنعتی اسفرجان به مساحت ۹۵ هکتار در حال انجام است و نخستین شیمی پارک تخصصی کشور در حوزه تبدیلات گازی به عنوان شهرک تخصصی تبدیلات گازی ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و شهرضا به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی استان که برای صادرات و اشتغالزایی اثرگذار است، مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: سهم شرکت شهرک‌ها برای روشنایی شهرک صنعتی رازی تا شهرک صنعتی سپهرآباد  ۱۰ میلیارد تومان است و ظرف دو ماه آینده کل اقلام برای روشنایی محور را تأمین می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا