البرز

نرخ بیکاری البرز با ۸/۳ درصد، از میانگین کشوری پائین تر است

نرخ بیکاری البرز با ۸/۳ درصد، از میانگین کشوری پائین تر است

به گزارش یولن از کرج، جهانگیر شاهمرادی، معاون امور اقتصادی استانداری البرز، با بیان این مطلب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، گفت: کارگروه اشتغال در سطح استان با برگزاری مرتب جلسات نسبت به رصد وضعیت اشتغال، بررسی شاخص مشارکت‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، ساماندهی افراد در جستجو کار اقدام می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر روند اشتغال در سطح استان مطلوب بوده و بیانگر پیاده سازی درست برنامه ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته است.

این مقام‌مسؤول در ادامه سخنان خود به موضوع مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت در حوزه رونق اقتصاد خانواده، حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست بسیار مهم و حائز اهمیت است که در سطح استان با تشکیل کمیته فنی اشتغال و مشخص شدن اعضای آن عملیاتی شده است.

شاهمرادی تاکید کرد: بواسطه سیاست گذاری های مناسب در حوزه تولید و اشتغال در سطح استان، فضای جامعه به فضایی تبدیل شده است که بتواند زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال برای مردم فراهم کرده و موجب تسهیل در ایجاد اشتغال شود.

به گفته وی در این کارگروه؛ حوزه تولید و کشاورزی دانش بنیان، سرمایه گذاری های کلان و متکی بر دانش روز و‌ برنامه ریزی برای ورود به انتظام بخشی به صادرات کالاهای مختلف مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته و بسترهای لازم برای عملیاتی شدن آن فراهم می شود که تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: در این راستا یکی از دغدغه های اصلی فرمانداران شهرستان های استان کمبود نیروی کار ماهر و‌ مورد نیاز است که در این راستا مقرر شد اداره کل فنی و‌ حرفه ای برای آموزش نیروی کار موجود برنامه ریزی کرده و اداره کل بیمه تامین اجتماعی نیز نسبت به معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به محل کار جدید اقدام‌ کنند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا