بین الملل

نرخ تورم در آلمان به بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسید

نرخ تورم در آلمان به بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسید

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار فدرال آلمان، نرخ تورم از این کشور به بالاترین میزان طی ۳۰ سال گذشته رسیده و در ماه مارس و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ درصد افزایش داشته است.  

بر اساس گزارش‌ها، قیمت گاز طبیعی و محصولات وابسته به نفت خام بار دیگر به طور قابل توجهی افزایشی افته و تاثیر بسزایی بر افزایش نرخ تورم داشته است.

از سوی دیگر، افزایش قیمت‌ها و نگرانی و از عرصه مداوم و مستمر انرژی، باعث شده تا رشد اقتصادی که برای آلمان برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی می‌شد محقق نشود.

پیش بینی‌ها حاکی از رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد آلمان طی سال ۲۰۲۲ بوده که در حال حاضر به ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان اخیرا در سخنانی گفته بود: «در صورتی که واردات انرژی به طور کامل از روسیه متوقف شود، آلمان با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد و برخی از بخش‌های اقتصادی آلمان مجبور خواهند شد تا به طور کامل فعالیت خود را متوقف کنند که این به معنای از دست رفتن تعداد باورنکردنی از فرصت‌های شغلی است».

رئیس‌جمهور روسیه  چند روز پیش گفته بود که مسکو بابت فروش گاز به برخی از «کشورهای غیردوست»، ارز ملی کشورش، روبل مطالبه خواهد کرد.

روسیه در سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۵۵.۵ میلیارد دلار (معادل ۵۰.۰۶ میلیارد یورو) گاز طبیعی به کشورهای دیگر در سراسر دنیا صادر کرده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا