بین الملل

نروژ مرزها و بنادر خود را به روی روسیه می‌بندد

نروژ مرزها و بنادر خود را به روی روسیه می‌بندد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دولت نروژ روز جمعه اعلام کرد، در راستای پیروی از تحریم‌ها علیه روسیه، مرزها و بنادر خود را به روی این کشور می‌بندد.

به نوشته وبگاه خبری «یاهو نیوز»، وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد، به‌منظور تبعیت از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو، مرزها و بنادر خود را به روی روسیه می‌بندد اما کشتی‌های ماهیگیری روسی از این قاعده مستثنی هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد، در مورد مجمع‌الجزایر «سوالبار» واقع در قطب شمال نیز با توجه به معاهده امضا شده در سال دهه ۱۹۲۰، استثنا قائل شده است.

اندکی پس از شروع درگیری‌ها در اوکراین، شرکت‌های هواپیمایی اروپایی اعلام کردند پروازهای خود به روسیه را لغو کرده‌اند. پس از آن دولت‌های اروپایی عبور هواپیماهای روسی بر فراز کشورهایشان را ممنوع کردند.

با تداوم پیشروی نیروهای روس در خاک اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و به حمایت مالی و تسلیحاتی از اوکراین پرداختند.

با این  وجود، شماری از کشورهای اروپایی همچنان به واردات گاز از روسیه ادامه داده و حتی پس از دستور روسیه برای پرداخت بهای گاز به روبل، از آن تبعیت کرده‌اند.

یکم اردیبهشت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام بسته دوم کمک هشتصد میلیون دلاری به اوکراین گفت: «امروز هم ممنوعیت ورود کشتی‌های روسیه به بنادر ما را اعلام می‌کنم، بدین معنا که هیچ کشتی دارای پرچم روسیه یا تحت اختیار روسیه یا تحت مالکیت این کشور حق دسترسی به بنادر یا سواحل ما را ندارد».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا