سمنان

نشست‌های رفع موانع تولید سمنان در کشور الگو شد/ سرمایه‌گذاران نباید معطل بمانند

نشست‌های رفع موانع تولید سمنان در کشور الگو شد/ سرمایه‌گذاران نباید معطل بمانند

به گزارش یولن از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند بکوشند تا سرمایه‌گذاران دغدغه پیشبرد موارد اداری خود را در استان نداشته باشند و در این حوزه تسهیل‌گری کنند.

وی افزود: تمامی موارد مرتبط با مسائل سرمایه‌گذاران در استان سمنان باید توسط مدیران کل تسهیل شده و از مشکلات موجود با رویکرد مثبت، گره‌گشایی شود.

استاندار سمنان بیان کرد: ما در راستای تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی تعیین شده و گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی استان، مکلف هستیم، پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشیم.

هاشمی گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، جایگاهی برای ارائه ایده‌های جدید و ابتکاری در راستای تسهیل در امور بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی است.

وی عنوان کرد: طرح ابتکاری جلسات هم‌اندیشی احیای واحدهای تولیدی راکد در استان سمنان، به‌عنوان یک طرح ابتکاری جدید در وزارت کشور مطرح و جهت اجرا به تمامی استانداری‌ها ابلاغ شد که از دست‌اندرکاران این طرح، جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار سمنان گفت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در مکاتبه‌ای با استانداران سراسر کشور، بر الگوبرداری از اقدام عملیاتی استان سمنان در زمینه رفع موانع تولید تأکید کرد تا زمینه احیای واحدهای راکد و تحت تملک شبکه بانکی و همچنین افزایش ظرفیت تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان سمنان نیز الگویی برای هم‌اندیشی در کشور است، گفت: نشست‌های رفع موانع تولید با حضور دادستان، بانک‌ها و بخش خصوصی و دولتی استان سمنان نمونه‌ای در کشور شده است که باید ادامه داشته باشد و روحیه رفع موانع تولید در همه ارکان توسعه یابد.

استاندار سمنان اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرچم‌دار زمینه‌سازی برای تحقق رشد اقتصادی تعیین شده است.

هاشمی با بیان اینکه تمام ارکان باید رفع موانع تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: تولیدکننده باید فقط دغدغه تولید داشته باشد، سرمایه‌گذاران نباید پشت در اتاق مدیران منتظر بمانند و این دستور اداری است، این مورد تاکنون در استان سمنان گزارش نشده است و مدیران پیگیر مسائل تولیدکنندگان هستند.

وی بیان کرد: به‌عنوان استاندار سمنان بارها اعلام کرده‌ام که نوکر مردم و سرمایه‌گذاران هستم و بر اساس همین راهبرد تاکنون ۲۲ واحد تولیدی راکد به فعالیت در استان سمنان بازگشت.

استاندار سمنان گفت: دولت تغییر کرده است و روحیه فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی باید به سمت فعالیت جهادی برای رونق اقتصادی تعیین شده در شعار مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کار و فعالیت کارخانه‌ها برقرار باشد، امنیت برقرار می‌ماند و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد، افزود: بانک‌ها در باز فعال کردن واحدهای تولیدی همکاری ویژه باید داشته باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا