بین الملل

نشست هم اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران و چین و پاکستان با حضور امیرعبداللهیان

نشست هم اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران و چین و پاکستان با حضور امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، نشست هم اندیشی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین و پاکستان با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

عصر امروز (یکشنبه) رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، در نشست هم اندیشی با حضور وزیر امور خارجه و مشارکت معاونان اقتصادی و کنسولی و نیز مسؤولان ارشد وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه شرکت کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استماع نظرات نمایندگان، روابط تهران و پکن را راهبردی خواند و با تاکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، به تشریح آخرین وضعیت روابط تهران – پکن و رویکرد کشورمان در اجرای نقشه راه روابط با چین پرداخت. 

امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و‌ چین نیز در این نشست، ضمن قدردانی از توجه وزیر امور خارجه به نقش مجلس و نمایندگان مردم در نظارت بر جریان اصلی روابط سیاسی بویژه روابط جمهوری اسلامی ایران با چین، بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و چین از روند رو به رشد روابط همه جانبه با چین تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این نشست، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به تشریح جنبه های مختلف روابط اقتصادی کشورمان با چین و پاکستان و آخرین وضعیت بازارچه های مرزی ایران و پاکستان پرداخت و به سوالات نمایندگان مجلس در این خصوص پاسخ داد. همچنین رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت متبوع آخرین وضعیت روابط ایران و چین را تشریح کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا