بین الملل

نظامیان و تجهیزات روسیه از کریمه خارج شدند+فیلم

نظامیان و تجهیزات روسیه از کریمه خارج شدند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، در حالیکه روسیه روز گذشته (چهارشنبه) از پایان رزمایش در کریمه و آغاز خروج نظامیان از این منطقه خبر داده بود، وزارت دفاع این کشور امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای از خروج بیشتر نظامیان و تجهیزات نظامی روسیه از کریمه خبر داد.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های «حوزه غربی روسیه» (ZVO) پس از انجام رزمایش در حال بازگشت به پادگان‌ها هستند.

در این بیانیه آمده است: « گروههای نظامی با تجهیزات یگان‌های ارتش تانک منطقه نظامی غرب، پس از پایان رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده به نقطه استقرار دائمی رفتند». وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی ردیابی شده از طریق راه آهن «به مسافتی حدود هزار کیلومتری» منتقل خواهند شد.

 

 

بر اساس این گزارش، در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، مجموعه ای از اقدامات در مقیاس بزرگ برای آموزش عملیاتی نیروها ادامه دارد که تقریباً تمام مناطق نظامی، ناوگان و نیروهای هوابرد در آن شرکت می کنند. همچنین رزمایش‌های مشترک «عزم متحد ۲۰۲۲» با بلاروس هنوز تکمیل نشده اما به مرحله نهایی رسیده است. مینسک تاکید کرد که پس از ۲۰ فوریه و پایان رزمایش مشترک با روسیه، حتی یک سرباز و تجهیزات روسی در کشور بلاروس باقی نخواهد ماند.

کشورهای غربی روسیه را به بسیج نیروی نظامی در مناطق مرزی اوکراین با هدف اقدام نظامی علیه این کشور متهم می‌کنند اما مسکو برنامه‌ریزی برای حمله را رد می‌کند و این اتهامات را پوچ و بی‌اساس می‌داند.

علی‌رغم انتشار ویدئوها و تصاویری که نشان‌دهنده عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین و تلاش مسکو برای کاهش تنش با کی‌یف است، اما مقام‌های غربی همچنان به تنش‌زایی و ایجاد بحران ساختگی در این مسئله ادامه می‌دهند.

یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه مدعی شد ارتش روسیه نه تنها از مرز اوکراین عقب‌نشینی نکرده بلکه هفت هزار نیروی جدید طی روزهای اخیر به منطقه اضافه کرده است.

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا