خراسان رضوی

نظری: از جوانان به صورت گسترده در خراسان رضوی استفاده می‌کنیم

به گزارش یولن از مشهد، مراسم تکریم محمدصادق معتمدیان استاندار سابق و معارفه یعقوبعلی نظری استاندار منتخب خراسان رضوی امشب با حضور وزیر کشور، مدیران‌ استان، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد.

داوطلب این مسئولیت نبودم

استاندار منتخب خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: بنده داوطلب این مسئولیت نبودم اما به تمام کسانی که به بنده رجوع می‌کردند وعده دادم که مخالفت نکنم، بنده هرگز تشنه قدرت نبودم اما تشنه خدمت به خصوص در این خطه هستم.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه ما فقط در مواقع سخت توکل می‌کردیم و میدان جدید هم میدان غریبی نیست و باید با تمرکز به مؤلفه‌های قدرت معنوی پیش برویم، گفت: به همه ابزار نیازمندیم اما نباید قدرت معنوی را فراموش کنیم، بنا نیست کار ویژه‌ای انجام دهیم و تنها باید با اعتقاد راسخ به حضور و نقش مردم پیش رویم و موانع را از جلوی مردم برداریم، مردم می‌دانند باید چکار کنند.

وی افزود: دستگاه‌ها مسئول هدایت مردم هستند، ما در خراسان رضوی مزیت‌های زیادی داریم، افتخار می‌کنیم در شرایط سخت مسئولیت می‌گیریم و ملت ما ثابت کرده است در شرایط سخت اهداف بزرگی را محقق می‌کنند و ما در خدمت این مردم هستیم و با تکیه بر مردم می‌توانیم کار را پیش ببریم، امیدوارم با حضور گسترده مردم و جوانان برای روشنایی افق‌ها و ریل‌گذاری زمان زیادی نبریم.

برای مدیریت کشاورزی نیاز به پول نداریم

استاندار منتخب خراسان رضوی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم در هیچ زمینه‌ای جامعه ما دچار التهاب شود و اقدام پیشگیرانه قوی انجام دهیم، دستگاه‌ها بهتر از ما می‌توانند تصمیم بگیرند، بخش اقتصادی و تجارت را باید راه‌اندازی کنیم، اگر یک کارخانه نیمه فعال مانده به این معنا است که ظرفیتی روی زمین است.

نظری با بیان اینکه برای مدیریت کشاورزی نیاز به پول نداریم، با همین اقلیم و بارندگی نیز می‌توانیم راهی غیر از پول را برای ارتقای کشاورزی پیدا کنیم، ادامه داد: باید از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنیم و در آخر ظرفیت‌های لازم برای استان را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استاندار یک نفر است و آن یک نفر چه می‌خواهد بکند؟، من معجزه نمی‌کنم بلکه دستگاه‌ها باید به کمک ما بیایند و به پشتوانه مردم مشکلات را حل کنیم، از جوانان به صورت گسترده استفاده می‌کنیم، به کسانی با دانش بالا، انرژی و روحیه ریسک‌پذیری نیاز داریم، در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌پذیری یک افتخار است اما دنبال مسئولیت نمی‌رویم.

مهم‌ترین عامل قدرت، وحدت است 

در حاشیه این نشست نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وحدت عامل اصلی قدرت است، کشور ما اگر بناست قوی شود ابزار آن وحدت و لازمه وحدت تواضع و افتادگی است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با بیان اینکه در خراسان رضوی نیاز به وحدت استراتژیک داریم، ادامه داد: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است، اگر به مرز درست نگاه کنیم می‌توانیم سالانه چندین هزار دلار کسب درآمد کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به تعداد زائران مشهد، استاندار خراسان رضوی استاندار نیمی از ایران است اما برای مثال اگر کشور را به دو نیم تقسیم کنیم نیمه شرقی ۳۰ و نیمه غربی بیش از سه هزار کیلومتر آزادراه دارد، به همین دلیل باید به استانداران اختیارات زیادی دهید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا