سلامت

نظر پزشک متخصص رادیولوژی درباره پرونده مهسا امینی

نظر پزشک متخصص رادیولوژی درباره پرونده مهسا امینی

دکتر مقصودی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت یولن، اظهار داشت: من پزشک رادیولوژی هستم و تنها می‌توانم درباره سی‌تی اسکن مربوط به متوفیه اظهار نظر داشته باشم.

این پزشک رادیولوژیست اظهار داشت: در زمان رادیولوژی از سر مرحومه مهسا امینی شواهدی از جراحی تومور مغزی وی مشهود بود و این نوع جراحی معمولا در اطفال و در سن کودکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام این سی‌تی اسکن نشان داد که این فرد قبلا جراحی شده است و می‌توان گفت که عمل جراحی هم به خوبی صورت گرفته است ضمن اینکه شواهد این عمل جراحی در بررسی سی تی اسکن او مشخص بود.

دکتر مقصودی اضافه کرد: شواهد این بود که در سالهای گذشته و دوران کودکی جمجمه جراحی شده و آثار این جراحی باقی مانده بود و این تنها چیزی که بود که در این سی تی اسکن مشاهده شد.

وی با بیان اینکه هیچ نشانه ای از خونریزی و شکستگی جمجمه در زمان انجام سی تی اسکن وجود نداشت، اظهار داشت: در رادیولوژی جدید یا همان سی تی اسکن این فرد غیر از سابقه جراحی قبلی یا همان «کرانیوتومی» چیز دیگری وجود نداشت و هیچ نشانه‌ای از هماتوم و خونریزی دیده نشد و این مسائل به طور کامل از روی رادیولوژی مشخص می‌شود.  

به گزارش یولن، کرانیوتومی (Craniotomy) یا جمجمه ‌بری نوعی از عمل جراحی سر است که در آن بخشی از استخوان جمجمه به طور موقت برداشته می‌شود تا جراح بتواند دسترسی راحت‌تری به مغز داشته باشد. برخی از مواردی که باعث می‌شود تا پزشک تصمیم به جراحی کرانیوتومی بگیرد شامل برداشتن تومور مغزی، ترمیم یا برداشتن آنوریسم مغزی، ترمیم پارگی غشای پوشش مغز، برداشتن لخته‌های خونی، تخلیه آبسه مغزی، ناهنجاری‌های شریانی وریدی مغز، ترمیم شکستگی‌های جمجمه، برداشتن قسمت‌های آسیب‌دیده مغز، درمان صرع و قرار دادن دستگاه‌های تحریک‌کننده برای درمان ناهنجاری‌های حرکتی است.

دکتر مقصودی در ادامه اظهار کرد: در صورت وجود خونریزی یا برخورد سر، این موارد در سی تی اسکن مشخص می‌شود حال آنکه بررسی ها نشان داد که چنین علائمی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در رادیولوژی شواهد جراحی قبلی در جمجمه وجود داشت اما مدارکی مبنی بر خونریزی پارانشییم مغز و شکستگی جمجمه مشاهده نشد.

این پزشک رادیولوژیست ادامه داد: از روی سی تی اسکن مشخص نبود که جراحی این فرد در چه سنی انجام شده است اما از روی پرونده وی مشخص خواهد شد که در چه سنی این جراحی را انجام داده است.

 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا