بین الملل

نعیم قاسم: حزب الله تا آزادی کامل، در کنار مردم فلسطین است

نعیم قاسم: حزب الله تا آزادی کامل، در کنار مردم فلسطین است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز دوشنبه عدم توجه کشورهای ابرقدرت به وضعیت فلسطین را محکوم کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از قاسم گزارش داد، این کشورها هیچ اهمیتی برای اسرای فلسطینی قائل نیستند، بلکه در سرپوش گذاشتن بر [جنایات] رژیم صهیونیستی، همچنان همدست این رژیم هستند.

وی با بیان اینکه، «مردم فلسطین در میدان [نبرد] تنها نیستند»، تأکید کرد، به رژیمهای سازشکار نیز هیچ امیدی نیست.

قاسم این سؤال را مطرح کرد: «آیا عقلانی است که امارات، عید یهودی پسح را به سران اسرائیل تبریک بگوید، ولی هیچ توجهی به کسانی نداشته باشد که علیه این [رژیم] ظالم فریاد برآورده‌اند؟».

معاون دبیر کل حزب الله تأکید کرد که «آیا این عادی‌سازی روابط بین عربستان و اسرائیل و هماهنگی امنیتی بین بحرین و تل‌آویو عقلانی است؟».

قاسم با بیان اینکه اسرای فلسطینی با جهاد و صبر، به عزم و اراده ملت فلسطین کمک می‌کنند، تصریح کرد، مردم فلسطین باور داشته باشند که تنها نیستند، بلکه تمامی نیروهای مقاومت در منطقه با آنان است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای سازشکار عرب، نه مسلمان هستند، نه عرب، خاطر نشان کرد: «این کشورها باید دستکم از منظر عربی، اسلامی یا حتی انسانی، از فلسطین حمایت می‌کردند. خوب است که اذناب صهیونیستها در منطقه رسوا می‌شوند».

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه این کشورها، پیش از اینکه روابط خود را عادی کنند، فلسطین را خفه کرده‌اند، گفت: «بدون سلاح، نمی‌توان به فلسطین کمک کرد. لذا مقاومت به ویژه مقاومت نظامی باید مد نظر قرار گیرد».

قاسم حضرت امام خمینی (ره) را الگوی عملی کمک به فلسطین دانست و عنوان کرد: «ایشان پیش از هر چیز، سفارت رژیم صهیونیستی را در ایران بستند و سفارت فلسطین را باز کردند. حزب الله نیز در کنار مردم و مقاومت فلسطین تا خاک این کشور به صورت کامل آزاد شود».

این در حالی است که حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز ادامه داشته است. خبرنگار المیادین نیز بامداد امروز گزارش داد که شهرک‌نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر قدس به این مسجد یورش بردند.

هزاران فلسطینی در سرزمین‌های مختلف اشغالی روزها است که علیه اشغالگری قیام کرده‌اند؛ حالا اشغالگران با افزایش تدابیر امنیتی و تعداد نظامیان خود، به دنبال تامین امنیت شهرک‌نشینان و تداوم یورش‌ها به مسجد الاقصی هستند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا