آذربایجان غربی

نقش ۱۱ درصدی وسایل نقلیه سنگین در تردد محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی، بهزاد برقی اظهار داشت: تیر ماه سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تردد در مبادی ورودی به استان و نیز افزون بر یک میلیون و ۱۹۰ هزار تردد در مبادی خروجی از استان ثبت شد که در مجموع سهم وسایل نقلیه سنگین از این تردد‌ها بیشتر از ۱۱ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد در بین محورهای مواصلاتی استان در تیرماه امسال متعلق به محور مهاباد – ارومیه ( رشکان – ارومیه ) بوده است که تردد وسایل نقلیه در آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۱۹۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: در پر ترددترین محور مواصلاتی استان یعنی محور مهاباد  – ارومیه ( رشکان – ارومیه ) در تیرماه سال جاری، ۶ درصد از مجموع ترددها متعلق به تردد وسایل نقلیه سنگین بوده و سرعت متوسط تردد وسایل نقلیه عبوری از این محور افزون بر ۸۱ کیلومتر بر ساعت بوده است.

برقی به کنترل اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین توسط سیستم توزین حین حرکت و کارشناسان این اداره کل اشاره کرد و گفت: اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین باعث بروز خسارت به جسم راه می‌شود که لازم است صاحبان کارخانجات، تولیدی‌ها و معادن به آن دقت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا