کرمان

«نماز» عمود ارزش‌ها و یک راهبرد عظیم است

 به گزارش یولن از کرمان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در همایش استانی نماز در فاطمیه سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: رزمندگان اگر در جبهه از کسی هراس و ترسی نداشتند به‌دلیل این بود که باور قلبی به خدا داشتند و تنها از خدا می‌ترسیدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه فکر نمی‌کنم کسی در گردان‌های رزمی جنگ بوده اما یک بار نمازش را در چادر به‌صورت فرادا خوانده باشد، عنوان کرد: در این زمینه هیچ اجباری نبود بلکه یک قاعده درونی بوده است.

معروفی بیان کرد: در زمان دفاع مقدس و در عملیات‌ها رزمندگان در حال راه رفتن نماز می‌خواندند. در زمانی که اسیر شدیم ما را به سمت بصره می‌بردند، بچه‌هایی که اسیر شده بودند، با توجه به تشنگی، گرسنکی و دست بسته بودند، از من به‌عنوان فرمانده گردان پرسیدند «ما چگونه نماز بخوانیم، ما تیمم نداریم»، با این شرایط رو به قبله کردند و در حال حرکت شروع به نماز خواندن کردند.سختی اسارت با نماز و ارتباط با خدا انسان را آرام می‌کرد.

معروفی با اشاره به اینکه اولین چیزی از انسان سوال می‌کنند، نماز است، ادامه داد: مساجد ما در حال تبدیل شدن به خانه سالمندان هستند و جوانان ما باید مساجد را برای اقامه نماز پر کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: ۱۰ نمازخانه در روز پاسدار در رده‌های سپاه استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام علی عرب‌پور نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: نماز عمود ارزش‌ها است. در سپاه پاسداران این آرمان ارزشی الهی و معرفتی و معنوی همیشه در سرلوحه کارها بوده است. در دوران کرونا نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی رده‌های سپاه سراسر استان ترک نشده و هر روز برگزار شده است.

وی عنوان کرد: نماز یک راهبرد عظیم است و همه ما به آن نیازمند هستیم و نماز به مسلمانی ما هویت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۶ نمازخانه فعال در سطح رده‌های سپاه استان فعال داریم و همچنین ۱۰ نمازخانه در رده‌های مختلف سپاه در حال ساخت است.

  حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم اظهار داشت: بیش از ۸۰ آیه در قرآن و چندین هزار روایت در کتب روایی در خصوص نماز وجود دارد.

وی عنوان کرد: « اقم الصلواه»  فقط نماز نیست؛ بلکه سمبلی از ارتباط شخص با خدای متعال است؛ یعنی هر عبادتی که ارتباط شخص با خدا است و همه عبادت‌ها در طول این است، پس اقم الصلواه اقامه روزه و حج و هر عبادتی است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه جایگاه نماز در نظام عبادی دین این شأن و لیاقت را دارد که نماینده همه عبادت‌ها باشد، اباز داشت: نماز  اولین عبادتی در اسلام است که  پیامبر (ص) به آن پرداخت و اصل نماز در قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برخی‌ها این  شبهه را  مطرح می‌کنند که اگر پیامبر (ص) نماز را آموزش داده، برخی اذکار نماز که درباره خود پیامبر (ص) است، آیا خود نیز در نمازشان آن را می‌گفتند؟ پاسخ این است نمازی که ما می‌خوانیم دقیقاً نمازی است که پیامبر (ص) خواند؛ حتی شهادت بر رسالت خود می‌دادند و اگر نمی‌دادند، نمازشان دچار اشکال می‌شد.

وی با اشاره به اینکه  اصول دین، نبوت است، ادامه داد: همان‌گونه که ما باید به آن اعتقاد داشته باشیم، انبیاء به خصوص نبی مکرم اسلام هم باید به نبوت اعتقاد داشته باشد و شخصیت حقیقی او باید شهادت بر شخصیت حقوقی بدهد، زیرا شخصیت حقوقی آن‌قدر بالاست که فعل خدا است.

امام جمعه کرمان افزود: امتیاز اسلام و مدیریت آن بر سایر نگاه‌های مدیریتی دنیا این است که فردی که شخص اول مدیریت در اسلام می‌شود، هر حکمی صادر می‌کند اول خودش باید اجرا کند و این هم درباره رسالت، هم امامت و هم ولایت فقیه است.

وی بیان کرد: اولین عبادتی که پیامبر آموزش داد و اولین علامت ایمان که عملیاتی می‌شود، نماز است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نماز با همه بزرگی و ارزشمندی گاهی ۲۷ تعبیر و گاه ۳۰ تعبیر درباره آن در روایت آمده است، تاکید کرد: اولین توقف‌گاه در قیامت نماز است؛ اما با همه این تأکیدات چرا جایگاه آن در فروع است و در اصول نیست؟ زیرا اصول محدوده فعل خدا، اما فروع محدوده فعل مکلف است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا