اصفهان

نمایندگان با رای به فیاضی آموزش و پرورش را از بلاتکلیفی خارج کنند

علی مهدوی معاون اسبق آموزش متوسطه استان اصفهان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است که برای ارتقای سطح شایستگی‌ها ،شان ومنزلت و جایگاه معلمان، طرح رتبه بندی انجام شود؛ در دولت دهم و وزارت آقای حاجی بابایی دولت لایحه‌ای را تنظیم و تقدیم مجلس کرد و قرار بود در همان زمان تصویب شود اما در مجلس قبل طرح به دولت بازگشت داده شد و با جابجایی دولت هم‌زمان شد و دولت بعد پیگیر این موضوع نشد و مجلس نیز آن را کنار گذاشت.

وی افزود: تا اینکه در قانون توسعه ششم مجددا در مجلس مصوب شد که دولت موظف است تا پایان سال ۱۴۰۰ لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس بفرستد.

مهدوی با بیان اینکه با پیگیری و درخواست‌های تشکل‌های مختلف معلمان از مسؤولان، حدود ۲ سال قبل دولت، توسط سازمان مدیریت برنامه لایحه رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس کرد، توضیح داد: این مورد ابتدا به‌صورت لایحه نیم‌بند بود و مجلس مطرح کرد که رتبه‌بندی واقعی موضوعی غیر از این است و مجلس لایحه را به کمیسیون آموزش فرستاد و پس از آن دوباره به صحن مجلس آمد.

معاون اسبق آموزش متوسطه استان اصفهان درخصوص شرایط فعلی طرح رتبه‌بندی معلمان بیان داشت: در مجلس جدید با پیگیری معلمان این موضوع از ابتدا در دستور کار قرار گرفت و وارد صحن علنی مجلس شد.

وی پیرامون جزئیات این طرح توضیح داد: موضوع اصلی این طرح ارتقای شایستگی‌ها  شان و منزلت معلمان است و قرار بر این است که معلمان در ۵ گروه تخصصی دسته‌بندی شوند که پیامد آن افزایش حقوق و مزایای معلمان تا۸۰ درصد اساتید مشابه‌ و هم‌تراز در دانشگاه می باشد؛ اتفاقاتی که باعث طولانی شدن تصویب این لایحه شده  بحث چگونگی تعیین رتبه و درجه معلمان و همچنین تأمین مالی این رتبه بندی بوده است.

مهدوی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ بخش کمی از بودجه این طرح پیش‌بینی شده بود که برای اجرای کامل لایحه کافی نبود و از طرف دیگر در دولت یازدهم و دوازدهم به آموزش وپرورش بی مهری شد و به‌خصوص بودجه آموزش و پرورش با چالش جدی مواجه شد.

معاون اسبق آموزش متوسطه استان اصفهان توضیح داد: دولت یازدهم و دوازدهم در بحث بودجه به آموزش و پرورش کم لطفی کرد و سهم بودجه آموزش و پرورش را بر خلاف دیگر دستگاه‌ها کاهش داد؛ شاید از نظر عددی مقدار بودجه افزایش پیدا کرده باشد اما باید طبق بودجه عمومی کشور سنجیده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع انتصاب وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از وزارتخانه‌هایی که از اول انقلاب برای بحث انتخاب وزیر دچار چالش بوده و بیش‌ترین تعداد وزیر را به خود دیده است آموزش وپرورش بوده است.

مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور سپاسگزاریم که مدیری جوان و انقلابی که با مسائل و مشکلات آموزش و پرورش آشنایی کامل دارند به مجلس معرفی کردند و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای بالا به ایشان آموزش و پرورش کشور را از بلاتکلیفی هر چه زودتر نجات دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا