اصفهان

نکونام: سپاهان بهترین بازیکنان را می خرد و در کورس مدعیان است/ امیدوارم نیم فصل ستاره بگیرم نه بازیکن معمولی

نکونام: سپاهان بهترین بازیکنان را می خرد و در کورس مدعیان است/ امیدوارم نیم فصل ستاره بگیرم نه بازیکن معمولی

به گزارش یولن از اصفهان، جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی مقابل سپاهان، عنوان کرد: می‌دانستیم سپاهان در خانه موقعیت‌سازی می‌کند به خاطر همین راه‌ها را بستیم. ما نمی‌توانیم کیفیت بازیکنان را پیش‌بینی کنیم، سپاهان به این موضوع آگاه است به خاطر همین بهترین بازیکنان را می‌خرد و در کورس مدعیان است.

وی افزود: به سپاهان تبریک می‌گویم که تیم پرمهره و خوبی است. از نظر تاکتیکی هم می‌دانستیم سپاهان مقابل تیم‌های مختلف موقعیت‌سازی می‌کند. شرایطی که در گل‌ها به وجود آمد شرایطی بود که فقط از همین بازیکنان برمی‌آمد. ما به تیر زدیم به اوت رفت، آنها با کیفیت بازیکنی که می‌توانست ۳ بازیکن را از جلوی ما بردارد توپ را به گل بزنند. این شرایط را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چون این شرایط فنی و کیفیت بازیکنان است.

نکونام با اشاره به شرایط تیم سپاهان، خاطرنشان کرد: سپاهان سالهاست بهترین بازیکنان ایران و ستاره‌ها را می‌خرد تا بتواند در کورس مدعیان باشد. برای اینکه بتوانیم با این تیم‌ها مبارزه کنیم و در کورس قهرمانی باشیم، با استقلال، سپاهان، پرسپولیس، گل‌گهر و مس رفسنجان مبارزه کنیم باید بازیکن ستاره داشته باشیم. سپاهان سالهاست که برنامه دارد و ستاره‌ها را می‌گیرد. برای قهرمان شدن و جام آوردن نیاز به بازیکن بزرگ است. در بازی‌های هم بازیکنان بزرگ نتیجه را تغییر می‌دهند. از روزی که آمدم سعی کردم تغییرات در تیم بدهم تا شرایط تیم را بهتر کنم و مقابل تیم‌های مدعی بازی‌هایی انجام دهیم که قابل احترام باشد.

سرمربی فولاد با اشاره به شرایط تیمش، عنوان کرد: تیم ما قابل احترام بازی کرد و می‌توانستیم روی نتیجه یک بر صفر یک – یک کنیم. وقتی شما بازیکنانی مانند نورافکن، ریگی، رفیعی و حسینی را دارید که هر لحظه می‌توانند نتیجه را تغییر دهند باید اشتباهات کمتر شود ما روی یکی دو صحنه اشتباه وحشتناک داشتیم و نتوانستیم نتیجه‌ای را که مدنظرمان است بگیریم.

وی درباره تغییرات صورت گرفته قبل از بازی، تصریح کرد: قبل از بازی متاسفانه بازیکن ما از ترکیب خارج شد و مجبور شدیم تغییر اساسی بدهیم. یک بازیکن از لیست خارج شد و یک بازیکن را روی نیمکت گذاشتیم. سعی کردیم بازیکنانی که کمک می‌کنند بازی دهیم اما متاسفانه روی کیفیت فردی سپاهان آسیب دیدیم و گل‌هایی خوردیم که فقط از این بازیکنان برمی‌آید.

نکونام گفت: امیدوارم نیم فصل بازیکن ستاره بگیریم نه بازیکن معمولی چون بازیکن معمولی داریم. من هم نقاط ضعف آنها را می‌شناسم. شما ببینید فرشاد احمدزاده که از تیم ما جدا شد کمک زیادی به ما داشت امروز دیدید در سپاهان چطور بازی کرد. پس این نشان می‌دهد بازیکنان باکیفیت چقدر می‌توانند تاثیرگذار باشند. این فوتبالی است که در ایران حاکم است. اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید توجه کنیم بازیکنانی را جذب کنیم که نیم فصل دوم کمک کنند.

نکونام در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تاثیرگذاری شیمبا و اشتباهات فردی بازیکنانش، اظهار داشت: شیمبا بازیکن تاثیرگذاری در تیم ماست. ما همین طوری بازیکن نداریم بنابراین وقتی یک بازیکن‌مان نباشد باید غم بگیریم اما شما تعویض‌های سپاهان را ببینید؛ ما دست‌مان خالی است و قبل از بازی یک بازیکن را از لیست خارج کردیم. چون نزدیک گرم کردن که شد گفت بدنم سرد است. یک بازیکن برای ما بسیار تاثیرگذار است چون نتوانستیم یار بگیریم. دو سال است که نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. ۶ بازیکن را از دست دادیم و ۴ بازیکن فیکس داخل زمین‌مان بیرون رفتند. فکر کنید اگر سپاهان نمی‌توانست یار بگیرد در جدول چندم بود؟ برای نتیجه نیاز به ابزار است.

وی افزود: اشتباه فردی را بازیکنانی انجام می‌دهند که از نظر کیفی شاید تفاوت‌ها را رقم بزنند. هفته قبل همین طوری گل خوردیم و با اینکه تمرین کرده بودیم باز هم همین طور گل خوردیم. بازیکن وارد زمین کردم که کرنر را مستقیم داخل گل سانتر می‌کند. ۳۰ دقیقه آخر ما سپاهان را تحت فشار قرار دادیم اما آنها وقت تلف می‌کردند، اعتراض نداریم. من اگر تیمی وقت تلف کند فقط آن را می‌گویم و اعتراض ندارم. پارسال آنها اعتراض می‌کردند ما وقت تلف می‌کنیم اما امسال دیدیم آنها هم وقتی جلو می‌افتند همین کار را کردند. طبیعت فوتبال است و من نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم. کیفیت فردی بازیکنان واقعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان، گفت: اعتبار فوتبال، فولاد و سپاهان هستند چون توانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند که کمتر باشگاهی آن را توانسته بگیرد. باشگاه‌های دیگر نیاز است الگو بگیرند تا به آن شرایط برسند. باشگاه‌هایی که برای تیم و استادیوم هزینه می‌کنند واقعا قابل احترام هستند، فولاد هم قابل احترام است چون مجوزی را گرفته که بقیه نتوانستند این کار را انجام دهند. استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند و اگر تیم‌های دیگر سهمیه بگیرند و این شرایط باشد بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا