بین الملل

نگرانیهای رژیم صهیونیستی از برگزاری راهپیمایی «پرچم»

نگرانیهای رژیم صهیونیستی از برگزاری راهپیمایی «پرچم»

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رسانه‌های عبری‌زبان طی روزهای گذشته از افزایش نگرانی‌های امنیتی و نظامی تل‌آویو در ارتباط با راهپیمایی پرچم خبر داده اند و واشنگتن نیز خواستار توجه و بازنگری در برگزاری این راهپیمایی شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «i24»، مقامات ارشد آمریکایی برای اولین‌بار از همتایان اسرائیلی خود خواستند تا مسیر راهپیمایی سالانه «پرچم» را که برای روز یک‌شنبه برنامه‌ریزی شده است، بررسی و بازنگری کنند، زیرا می‌ترسند این مراسم، اوضاع را به تنش بکشاند.

روز گذشته سفارت آمریکا بیانیه‌ای را خطاب به کارکنان و اعضای خانواده‌های آن‌ها صادر کرده و از آنان خواسته بود تا روز یکشنبه (همزمان با اجرای راهپیمایی پرچم) از تردد در شهر قدیمی تا روز بعد آن، پرهیز کنند. این بیانیه هشداری به شهروندان آمریکایی ساکن در سرزمین‌های اشغالی نیز بود و از آن‌ها خواست که در شرایط فعلی هوشیار باشند.

پایگاه خبری «i24» در گزارش دیگری اذعان می‌کند: «پلیس نگران تشدید تنش‌ها در حرم قدسی است که آخر هفته می‌تواند طی راهپیمایی پرچم در روز یکشنبه رخ دهد و حتی به شلیک موشک از نوار غزه بینجامد. حالا در اسرائیل، تلاش‌ می‌شود تا بر روی [امنیت] این منطقه و مسیر رژه‌ای که از دروازه نابلس می‌گذرد و به دیوار المبکی ختم می‌شود، تمرکز صورت گیرد».

طبق گزارش‌های محلی، نظامیان صهیونیست به آماده‌کردن خود برای برگزاری راهپیمایی پرچم ادامه می‌دهند. روز گذشته (پنجشنبه) سه تیم از پلیس مرزی، برای کمک به تقویت نیروها در طول راهپیمایی به نیروهای نظامی تل‌آویو ملحق شدند؛ حدود ۲۰۰ نظامی دیگر نیز در حال آموزش هستند تا به این گروه‌ها اضافه شوند.

در مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن اعلام بسیج عمومی، به رژیم صهیونیستی نسبت به هر گونه حماقت و ورود به مسجدالاقصی از طریق راهپیمایی پرچم هشدار داده و تاکید کرده‌اند این راهپیمایی، بشکه باروت است و منطقه را شعله‌ور خواهد کرد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا