بین الملل

نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات در اراضی ۱۹۴۸

به گزارش گروه بین‌‌الملل یولن، با گذشت شش ماه از خیزش بی سابقه ساکنان عرب مناطق اشغالی ۱۹۴۸ همزمان با جنگ ۱۲ روزه غزه، رژیم صهیونیستی خود را آماده درگیری‌های شدیدتر و وسیع‌تر می‌کند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، نگرانی صهیونیست‌ها در پی افزایش میانگین درگیری‌ها و تنش میان یهودیان و مسلمانان در شهرهای ۱۹۴۸ بروز کرده و در هفته‌های گذشته میزان بازداشت‌ها و دخالت‌های پلیس و نیروهای امنیتی صهیونیستی و تضییع حقوق اعراب افزایش یافته است. مناطق ۱۹۴۸ آن دسته از اراضی اشغالی است که در این سال به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و بسیاری از شهرها در این منطقه دارای ترکیبی از ساکنان عرب و یهود است.

روزنامه عبری‌زبان معاریو در این باره نوشت که این شرایط بحرانی، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی را مجبور کرده است تا با مشارکت نیروهای پلیس و امداد برای اولین بار اقدام به برگزاری مانور مقابله با شورش‌های شهری فلسطینیان ۱۹۴۸ کنند. این مانور با هدف ممانعت از بسته شدن راههای اصلی و شدت گرفتن درگیری‌ها میان اعراب و یهودیان برگزار خواهد شد. مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی همزمان خود را برای یک سناریوی به شدت نگران کننده برای تل آویو آماده می‌کنند که طبق آن جنگ در چندین جبهه رخ می‌دهد و همزمان با درگیری‌ها در غزه، شهرهای ۱۹۴۸ نیز شاهد درگیری‌ها و بسته شدن راههای مواصلاتی می‌شود.

از این رو یک مرکز فرماندهی جدید تأسیس شده و نمایندگان تمامی نهادهای امنیتی و امدادی در آن حضور دارند و با تمامی وزارت‌خانه‌ها نیز در ارتباط خواهند بود تا با هرگونه تحول امنیتی پیش بینی نشده در شهرهای ۱۹۴۸ مقابله کنند.

طبق این گزارش، صهیونیست‌ها بازگشت دوباره درگیری‌ها همانند آن‌چه در ماه می و همزمان با جنگ ۱۲ روزه غزه به خصوص در دو شهر «اللد» و « الرمله» رخ داد را بعید نمی‌دانند. درگیری‌هایی که برای اولین بار در این سطح رخ می‌داد و همان زمان نیز نتانیاهو آن را خطرناک‌تر از حملات حماس و جهاد اسلامی برای رژیم صهیونیستی توصیف کرده بود.

همزمان با آغاز جنگ ۱۲ روزه غزه در ۲۰ اردیبهشت  شهرهای اللُّد، بت یم، یافا، عکا، الخلیل، قدس شرقی، حیفا، تل آویو، الرینه، شفاعمرو، الطیبه، عرعره المثلث و طمره شاهد درگیری‌های شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها بود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت رژیم تل آویو در آن زمان گفته بود: «برای ما تهدیدی بزرگ‌تر از این کشتار وجود ندارد. گزینه‌ای جز بازگرداندن حاکمیت قانون و نظم از طریق زور نداریم. آن‌چه در شهرهای ما رخ می‌دهد، بسیار شبیه یک جنگ داخلی است که به زودی خطر موجودیتی برایمان خواهد داشت.»

به نوشته عربی‌۲۱، این نابسامانی و زد و خورد شدید عرب‌ها و یهودیان شهرهای ۱۹۴۸، بیش از هر چیزی نشانه این است که «پروژه دولت- ملت سازی در قالب اسرائیل شکست خورده است». پروژه هویت‌سازی که دهه‌هاست سران صهیونیست به دنبال جعل آن در سرزمین اشغالی هستند.

بسیاری افزایش قدرت صهیونیست‌های تندرو و به حاشیه رفتن یهودیان چپ‌گرا را عامل اصلی تنش در میان مسلمانان و یهودیان در اراضی اشغالی می‌دانند، در سال‌های گذشته جامعه صهیونیستی به‌تدریج از رنگ و بوی سکولاریسم دهه‌های پیش از قرن بیست و یکم فاصله گرفته و چند دستگی در میان ساکنان سرزمین اشغالی و سرخوردگی در میان چپ‌گرایان و سکولارها از حاکمیت روزافزون یهودیت افراطی افزایش یافته است.

انتهای پیام /م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا