بین الملل

نیروهای اماراتی یک پایگاه نظامی در شرق یمن را تخلیه کردند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، نیروهای اماراتی صبح امروز سه‌شنبه یکی از پایگاه‌های خود در استان شبوه را تخلیه کردند.

رسانه‌های یمنی گزارش دادند که در پی اعمال فشار دولت عبدربه منصور هادی بر نیروهای یمنی به منظور خروج از استان نفت‌خیز شبوه، این نیروها پایگاه «العلم» را تخلیه کردند.

بنابراین گزارش، نیروهای اماراتی پس از خروج از این پایگاه به سمت گذرگاه سعودی-یمنی الودیعه عزیمت کردند و نیروهای وابسته به دولت هادی در اطراف پایگاه العلم مستقر شدند تا با هماهنگی طرف سعودی اقدامات مربوط به تحویل این پایگاه انجام شود.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، «محسن الحاج القمیشی» مشاور استاندار شبوه در این خصوص گفت که نیروهای اماراتی با حدود ۱۴ خودروی نظامی و زرهی این اردوگاه را به مقصد گذرگاه زمینی الودیعه ترک کردند.

وی افزود که نیروهای هادی در اطراف پایگاه مستقر شده‌اند اما همچنان افراد مسلح وابسته به «النخبه الشبوانیه» (نیروهای نظامی که توسط امارات آموزش دیده‌اند) در این پایگاه حضور دارند و هماهنگی‌هایی با ائتلاف سعودی برای خروج این افراد از پایگاه و تحویل آن به نیروهای هادی در جریان است.

پایگاه نظامی العلم یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی در استان شبوه است که در نزدیکی «العقله» دومین میدان بزرگ نفتی یمن واقع شده است. نیروهای اماراتی در سال ۲۰۱۷ واقع این پایگاه شده بودند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا