کرمان

نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب است/خیران در توسعه زیرساخت‌های امنیتی ورود کنند

نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب است/خیران در توسعه زیرساخت‌های امنیتی ورود کنند

به گزارش یولن از رفسنجان، سردار حسین ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رهبری، نیروهای انتظامی را یکی از ستون‌های مستحکم نظام دانستند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف امنیت بیان کرد: هر سازمان، نهاد، علما، رده‌های پرافتخار نیروهای نظامی و انتظامی و بسیاری از سازمان‌ها در موضوعات مختلف امنیت سهیم هستند و امروز در این دولت مقتدر قطعا این وحدت و همدلی بیشتر باید خودش را نشان دهد و رفسنجان هم این ظرفیت را دارد که از سلایق و ظرفیت‌های مختلفی که وجود دارد با وحدتی که هست بتوانند همه در ارتقاء سطح امنیت که مردم مطالبه دارند، کمک کنند.

ناظری با اشاره به موقعیت جغرافیایی رفسنجان با ذکر این سؤال که آیا محورهای مواصلاتی این شهرستان در شأن مردم هست، ادامه داد: در حوزه ترافیک یکی از نظریات علمی که پذیرفته شده در دنیاست، می‌گوید مجازات یک راننده‌ که یک لحظه غفلت می‌کند یا نقص فنی یک خودرو مرگ نیست.

وی ادامه داد: راننده‌ای که در مسیر نوق تردد می‌کند باید این محور به حدی استاندارد باشد و وسایل نقلیه به حدی استاندارد باشند که اگر یک لحظه چشم راننده ناخواسته بسته شد به مرگ او منجر نشود؛ بنابراین تمام سازمان‌ها و نهادها با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد و بزرگترین ظرفیت در رفسنجان که در حوزه خیران امنیت در کشور حرف اول را می‌زند، در تولید و توسعه زیرساخت‌های امنیت در ابعاد مختلف می‌تواند نقش‌آفرینی کند، که اگر در عرصه‌های امنیتی در تمام ابعاد تلاش نکنیم، برگشت خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: با توجه به پیشرفت و سرعت تکنولوژی باید خودمان را هماهنگ کنیم که اگر آرام حرکت کنیم انگار عقب‌گرد کردیم.

وی با بیان اینکه حتما این وضعیت امنیت باید ارتقاء پیدا کند، خط قرمز نیروی انتظامی را آرامش و آسایش مردم دانست و گفت: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و مهم‌ترین مأموریت ما همین است. حتما نیروی انتظامی در حوزه‌های ارزشی فعالیت می‌کند و با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد. ۲۳ وظیفه در حوزه عفاف و حجاب داریم و اجازه نخواهیم داد فضای امنیت روانی، اجتماعی و فیزیکی مردم به هم بخورد.

امنیت باید در حد تراز انقلاب باشد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم در این مراسم اظهار داشت: تأمین امنیت و حفظ امنیت اسلامی مسأله مهمی در کشور است که رهبری به آن به عنوان اساسی‌ترین کار نیروی انتظامی یاد کردند و از نیروی انتظامی به‌عنوان مظهر اقتدار ملی نام بردند.

وی تصریح کرد: امنیت در جامعه در حد مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی باید حفظ شود و در کنار آن اقتدار ملی هم باید حفظ شود که این دو در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: مأموریت اصلی که بر عهده نیروی انتظامی‌ست، تأمین امنیت پایدار است، نه مقطعی، نیاز به یک سری مؤلفه‌ها در بحث امنیت هست که اگر نباشند امنیت پایدار ایجاد نخواهد شد؛ خلأهای قانونی دست نیروهای امنیتی را می‌بندد و برخورد قاطع با عوامل ناامنی که مسئولان قضایی در اجرای قانون باید قاطع عمل کنند، دیگر عامل تأمین امنیت پایدار است.

عسکری ادامه داد: میزان رضایتمندی مردم در بعضی زمینه‌ها باید تقویت شود و از حدی که الان هست به حدنصاب و ترازی برسد که جامعه بپذیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا