همدان

هدف بسیجی مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم است

هدف بسیجی مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم است

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جمع فرماندهان و بسیجیان نمونه همدان با تقدیر از اقدامات مخلصانه و جهادی نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه در طول مدت دو ماه گذشته اظهار کرد: قطعاً فعالیت‌های شما خالصانه بوده، اما این موضوع نفی حمایت از طرف مسئولان را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج، هدف، عمل و رویکردهای اجتماعی‌اش دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد است، گفت: اگر امروز ادعا داریم، ادامه‌دهنده راه بسیجی هستیم که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم و در مسیر شهدای بزرگی همچون سلیمانی‌ها و همدانی‌ها حرکت می‌کنیم، باید عملکرد، هدف و رویکرد ما هم همانند آن بزرگان باشد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جنبه‌های تربیتی در کارهای فرهنگی باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم انسان‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کند، انسان‌هایی که مجاهدت آن‌ها در راه خداست و در مقابل آنها افرادی که در مسیر شیطان حضور دارند.

وی تصریح کرد: هدف بسیجی، مجاهدت در راه خداست و این مجاهدت‌ها در عرصه‌های مختلف خود را نشان می‌دهد، گاهی در عرصه محرومیت‌زدایی است، گاهی حضور برای کمک در سیل و زلزله و گاهی نیز برای ایجاد امنیت در کشور.

شعبانی حرکت بر محور عدالت و تقوا را از مصادیق یک بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجی اگر حرفی می‌زند و یا عملی را انجام می‌دهد، باید توجه داشته باشد بر محور تقوا و عدالت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد انبیا با اولیاء الهی در مواجهه با جامعه، رویکردی مبتنی بر رحمت و مودت بوده است، گفت: باید در برخورد با همه مردم و آن کسی که اعتراض دارد نه کسی که آشوبگر است و مسلحانه به میدان می‌آید، با محبت و رحمت برخورد کنید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز نباید دشمن را اشتباه بگیریم، گفت: دشمن ما کسی است که با هدف برنامه‌ریزی دنبال اغتشاش است بنابراین باید بدانیم نوجوانی که فریب خورده، برادر و فرزند و هموطن ماست و باید با او گفت‌وگو کرده و او را آگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای ذهنی بسیج را باید در جامعه تعمیم داد، یادآور شد: رویکرد بسیج در مواجهه با عموم مردم مبتنی بر رحمت و مودت است و در مقابله با کسی که دنبال ضربه زدن به اسلام و اغتشاش است و مسلح به میدان می‌آید، ” أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ “است.

شعبانی با بیان اینکه اگر کار ما خالص باشد، خداوند برای ما کافیست و یاری خواهد کرد، اظهار کرد: امروز جبهه استکبار در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و هیچ فرعون‌صفت و نمرودصفتی را نمی‌توان پیدا کرد که در علیه جمهوری اسلامی حضور نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فرعون تنها یک قصه قرآنی نیست، بلکه در تاریخ استمرار دارد، گفت: علت آنکه جبهه استکبار نتوانسته به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند این است که دست امداد و غیب الهی حافظ انقلاب اسلامی است و باید به امدادهای الهی اطمینان و اعتقاد داشته باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز باید از مردم و همراهی آنها در عدم همراهی با آشوبگران تقدیر و تشکر ویژه کرد، خاطرنشان کرد: مردم می‌دانند بسیج در تمام صحنه‌ها، نه فقط بحث امنیتی، حضور دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا