کرمان

هدیه معنوی هنرمند سیرجانی به آستان قدس؛ قرآنی که در ۹ ماه کتابت شد

هدیه معنوی هنرمند سیرجانی به آستان قدس؛ قرآنی که در ۹ ماه کتابت شد

به گزارش یولن از سیرجان، محمدجواد حسینخانی یکی از هنرمندان سیرجانی دومین کتابت قرآن کریم را به اتمام رساند تا به میمنت میلاد مسرور حضرت امام رضا (ع) به آستان قدس حرم ثامن‌الحجج تحویل شود.

وی افزود: طی مدت ۹ ماه قرآن را همانند قرآن عثمان طه و با معنی فارسی در ۱۲۱۰ صفحه کتابت و صحافی کردم تا در ایام پربرکت دهه کرامت ودر میلاد حضرت امام رضا (ع) به اتمام برسد و تحویل آستان مقدس حرم رضوی در مشهدالرضا شود که خداوند خواسته‌ام را اجابت کرد و به آرزوی خودم رسیدم.

حسینخانی گفت: هر انسانی اوقات فراغت بسیاری دارد که می‌تواند استفاده مفید از این اوقات را داشته باشد و در افزایش انگیزه و خلاقیت خود بکوشد و خداوند را شاکرم که توانستم با این کتابت از برکات معنوی قرآن هم در زندگی بهره‌مند شوم.

سرپرست فرمانداری سیرجان حمایت مجموعه شهرستان از هنرمندان را اعلام کرد و گفت: اهمیت قلم نزد خداوند است و قلم حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکرى علما و پل ارتباطى گذشته و آینده بشر است و بر اساس آیات قرآن کریم و احادیث دینی حتى ارتباط آسمان و زمین نیز از طریق لوح و قلم حاصل شده است.

علی یعقوبی افزود: قلم انسان‌ها و نسل‌ها را به یکدیگر پیوند مى‌دهد، گوئى همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ، در یک کتابخانه بزرگ جمع شده‌اند.

وی عنوان کرد : قلم رازدار بشر، خزانه‌دار علوم و جمع‌آورى کننده تجربیات گذشته قرون و اعصار است و اگر قرآن به آن سوگند یاد مى‌کند به همین دلیل است، زیرا همیشه سوگند به یک امر بسیار عظیم و پرارزش یاد مى‌شود لذا باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا