بین الملل

هراس صهیونیست‌ها از دست‌های پر حزب‌الله در روز موعود

هراس صهیونیست‌ها از دست‌های پر حزب‌الله در روز موعود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ادامه اعتراف به شکست تل‌آویو در قبال نفوذ پهپاد حزب‌الله لبنان، این‌روزها به طور مستمر در خصوص توانمندی‌های روزافزون این جنبش مقاومت و غافلگیری‌های آن برای این رژیم گزارش می‌دهند و درباره خطری که «برتری نظامی» ادعایی تل‌آویو را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهند.

وبسایت عبری زبان «واللا» در واکنش به قدرتنمایی جدید حزب‌الله لبنان مدعی شد که پهپاد «حسان» که در روز جمعه گذشته از آسمان لبنان وارد آسمان فلسطین اشغالی،  «بخشی از طرح محرمانه حزب الله و ایران برای ساخت نیروی هوایی متشکل از طیف گسترده‌ای از هواپیماهای بدون سرنشین است که «در روز حساب (موعود)، علیه سایت‌های حساس در سراسر اسرائیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به برتری نیروی هوایی اسرائیل لطمه خواهد زد».

این سایت با تکیه به گزارشی از مرکز «تحقیقات آموزشی چالش‌های امنیتی» نوشت: «زرادخانه پهپادی حزب الله شامل ۲۰۰۰ پهپاد است. همچنین حزب‌الله دارای ده‌ها کوادکوپتر ساخت چین است که از برخی از آن‌ها برای ماموریت‌های تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات و از برخی برای ماموریت‌های تهاجمی استفاده می‌شود».

به گفته منابع امنیتی رژیم صهیونیستی، قدرت و توانمندی حزب الله در این‌جا، تنها متکی به پول نیست بلکه به دانش انباشته صنایع امنیتی است».

بنا بر گزارش این مرکز مطالعاتی صهیونیستی؛ «مهمترین پهپاد‌های حزب‌الله، یکی “ایوب” است که با الهام از پهپاد «هرمس ۴۵۰» که در سال ۲۰۰۶ در بیروت سقوط کرد، ساخته شده است و دیگری «مرصاد۲» است که بر اساس پهپاد ایرانی «مهاجر» ساخته شده است. همچنین پهپاد «ابابیل» از دیگر پهپادهای مهم حزب‌الله است که در سال ۲۰۰۶ از آن رونمایی شد و از آن زمان تا به حال بسیار ارتقا یافته است. پهپاد دیگر، «رامی ۱» است که نسخه دیگری از پهپاد ایرانی «رعد۱» است.

«طال باری» رئیس بخش تحقیقات مرکز «علما» در گفت‌وگو با وب‌سایت واللا، با اشاره به تقویت قدرت حزب‌الله و استراتژی سید حسن نصرالله، دبیرکل آن گفت: « قدرت نظامی حزب‌الله در سال های اخیر نه تنها آسیب ندیده که افزایش نیز یافته است».

وی افزود: «بنا بر آن‌چه که ما فهمیده‌ایم، دهه گذشته را می‌توان تحت عنوان تلاش حزب‌الله برای تامین و افزایش قدرت خود با سلاح‌های متعارف پیشرفته در زمینه پهپاد، پدافند هوایی، موشک‌های نقطه‌زن و مانند آن قرار داد».

این سایت اسرائیلی، دیروز (شنبه، ۲۰ فوریه) نیز به نقل از منابعی نوشت: «نفوذ پهپاد حسان به حریم هوایی اسرائیل و بازگشت آن بدون هیچ آسیبی به لبنان، نشان دهنده معضلات جدید فراروی ارتش اسرائیل است».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز نوشت: «نفوذ پهپاد حسان به آسمان اسرائیل، پس از هجوم جنگنده‌ها و  بالگردهای جنگی اسرائیلی به سمت آن و فعال شدن گنبد آهنین و شنیده شدن دو آژیر در منطقه، باعث ایجاد وحشت در شمال شد». 

جمعه پیش بود که ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری در نفوذ پهپاد حسان حزب‌الله به آسمان فلسطین اشغالی را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا