فرهنگ و هنر

هر روز یک کتاب صوتی در «هفته کتاب» بشنوید

به گزارش یولن، سماوا در هفته کتاب در نظر دارد تا از هفت کتاب صوتی برای گروه‌های مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسالان به صورت مجازی رونمایی کند. کتاب‌های «قصه‌های شیرین ایرانی، فصل دوم قابوس نامه»، «بچه‌های مرد»، «صورتگر چین»، «ترجمان دردها»، «من نوکر بابا نیستم»، «رییس زندگی خودت باش» و «دارم می‌رسم جان جان»، هفت عنوانی‌اند که نسخه صوتی آنها به ترتیب از ۲۴ تا ۳۰ آبان منتشر می‌شوند. 

«قصه‌های شیرین ایرانی، فصل دوم قابوس نامه» از نشر مهرک را مجید ملامحمدی نویسنده‌ صاحب ‌نام در ادبیات کودک و نوجوان بازنویسی کرده و به زبان ساده و روان امروزی درآورده است. این کتاب در قالب یک سریال صوتی با صدای میرمحمد صمصامی، داوود حیدری، مجید قناد، مریم معینیان، اردشیر منظم، شاهین ملک‌زاده، مجید تیزرو، سایه کبیری، مهدی بازدار، محمدصادق رزاق‌مهر، فرگام فراهانی و فاطمه رضی آماده انتشار شده است. 

کتاب صوتی «بچه‌های مرد» نوشته مهران پوراعظمی هم توسط پیام آزادگان منتشر شده است. این اثر داستان‌هایی براساس واقعیت درباره اسرای نوجوان و جوان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. همچنین مجموعه یادداشت‌های مجتبی پویا در طول کار و زندگی در شهر پکن، در کتاب «صورتگر چین» توسط انتشارات پرنده منتشر شده و نسخه صوتی آن هم در این هفته منتشر می‌شود. کتاب «ترجمان دردها» نوشته جومپا لاهیری از نشر هرمس هم یکی دیگر از آثاری است که در آن به موضوع مهاجرت در قالب داستانی گیرا پرداخته شده است.

«من نوکر بابا نیستم» هم عنوان اثر دیگری از نشر افق است که محمد سلیمی آن را برای نوجوانان نوشته است. این کتاب در قالب طنز درباره پدر خسیسی است که دسته‌ای از پول‌هایش در مستراح می‌افتد و همه روستا به شکلی درگیر این جریان می‌شوند.

علاوه بر این موارد «رییس زندگی خودت باش»، نوشته لی‌لی سینگ است که با ترجمه محدثه امیری از نشر سنگ چاپ شده است. این کتاب یک راهنما و چراغ روشن برای تمام نوجوانان و بزرگسالان است که بتوانند با آن، راه زندگی‌ خود را پیدا کنند. نسخه صوتی این کتاب هم با خوانش نیلوفر امینی عرضه می‌شود.

آخرین کتاب صوتی این هفته هم «دارم می‌رسم جان‌جان» از شهرستان ادب است. این کتاب رمان اجتماعی است که از زبان راوی نوجوان آن روایت می‌شود. قصه آن هم در دهه هفتاد خورشیدی و در مازندران می‌گذرد. 

برای شنیدن این آثار می‌توانید به پلتفرم‌های صوتی فیدیبو، طاقچه و کتابراه مراجعه کنید.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا