البرز

هشدار؛ به جاده‌های کوهستانی تردد نکنید

هشدار؛ به جاده‌های کوهستانی تردد نکنید

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به برودت هوا در  چند روز اخیر، گفت: با توجه به سامانه بارشی روزهای اخیر  که بیشتر با بارش برف  در کوهپایه های بخش آسارا و چندار و طالقان در بخش مرکزی کرج همراه بود  و سامانه بارشی جدیدی که پنجشنبه وارد استان می‌شود، رانندگان خودروها در هنگام تردد از مسیرهای کوهستانی از همراه داشتن زنجیرچرخ و وسایل لازم گرمایشی خودرو اطمینان داشته باشند.  

وی با اعلام این خبر که از امشب دمای هوای  البرز کاهش می‌یابد، گفت: از امشب دمای هوا در البرز به منفی ۲ درجه می‌رسد، فردا شب به منفی ۵ درجه و چهارشنبه شب تا منفی ۷ درجه کاهش می‌یابد و گلخانه داران و دامداران پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کاهش دما را مورد توجه قرار دهند.  

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: دمای منفی ۷ درجه در سطح شهرها، در مناطق کوهستانی  برودت بیشتری دارد، طبیعت گردها و کوهنوردان  توجه داشته باشند که در این ایام به مسیرهای کوهستانی تردد نداشته باشند.

وی یادآور شد: یخبندان در این روزها موجب یخ زدن سنگ‌های مشرف به جاده‌ها می‌شود و با گرمتر شدن هوا و آب شدن یخ‌ها، سنگ‌ها به سمت جاده‌ها حرکت می‌کنند. شهروندان در این ایام از تردد غیرضروری در جاده چالوس و جاد‌ه‌های چندار و طالقان خودداری کنند. 

فلاح نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها در ایام سرما و یخبندان البرز افراد در راه مانده و بی‌خانمان را در گرمخانه‌ها اسکان دهند، گفت: شهروندان می‌توانند برای اسکان افراد بی‌خانمان و یا کسانی که در راه مانده‌اند با سامانه‌های ۱۳۷ شهرداری و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا