بین الملل

هشدار امنیتی آمریکا به شهروندانش در روسیه

هشدار امنیتی آمریکا به شهروندانش در روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، سفارت آمریکا در مسکو شامگاه یکشنبه هشدار امنیتی در خصوص تهدیدهای احتمالی در اماکن عمومی در مسکو، سنت‌پترزبورگ و مناطقی مرزی با اوکراین صادر کرد.

سفارت آمریکا در مسکو همچنین به شهروندان این کشور توصیه کرده که روسیه را ترک کنند.

مقام‌های آمریکایی سعی دارند که اوضاع در مرزهای روسیه با اوکراین را متشنج نشان داده و مدعی هستند که روسیه خود را برای حمله به اوکراین آماده می‌کند. 

این در حالی است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرده است که نیروهای روس در مناطق تحت حاکمیت روسیه مستقر بوده و این کشور هیچ کسی را تهدید نمی‌کند.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد.

چند روز پیش نیز وزارت خارجه آمریکا خبر داد که سفارت خود در کی‌یف، پایتخت اوکراین را تعطیل کرده و تمامی فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت آمریکا به شهر «لویو» در غرب اوکراین (نزدیک لهستان) منتقل کرده است.

وزارت خارجه انگلیس نیز روز جمعه با پیروی از آمریکا خبر داد که سفارت خود را در کی‌یف پایتخت اوکراین به صورت موقت تعطیل کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، فعالیت‌های سفارت انگلیس در اوکراین به شهر لویو، در غرب اوکراین و نزدیک مرز لهستان منتقل شده است. 

این رویدادها در حالی اتفاق می‌افتند که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین شامگاه یکشنبه با اشاره به افزایش‌ تنش‌ها در شرق این کشور گفت که صحبت از تهاجم روسیه به این کشور طی روزهای آینده بی‌مورد است.

وی که این سخنان را طی مصاحبه‌ای عنوان می‌کرد، افزود: «اطلاعات ما،‌ آمادگی نیروهای تهاجمی روسیه برای تهاجم را ثبت نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که اگر بخواهند،‌ طی یک یا دوهفته نتوانند این کار را انجام دهند».

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا