کهگیلویه و بویراحمد

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در باره اوج‌گیری کرونا

به گزارش یولن از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم یاسوج با بیان اینکه خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته در استان فوت کرونایی نداشتیم گفت:آمار افزایش بیماران کرونایی در شهرستان‌های بویراحمد،کهگیلویه و مارگون نگران کننده است.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۸۱بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۷۹ هزار و ۸۳۳ مورد گزارش شده است.

دکتر پرویز یزدانپناه با بیان اینکه از ۴۱۹ نمونه پی سی آر دریافت شده که حدود ٣٢ درصد موارد مثبت بودند تصریح کرد: بیشترین موارد در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و مارگون هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از پیک ششم کرونا در استان تاکید کرد: باید تلاش بیشتری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نظارت ها وجود داشته باشند .

دکتر یزدانپناه ادامه داد:استان از نظر میزان بروز بیماری در کشور رتبه چهارم را دارا می باشد که احتمالا در طی هفته های آتی شاهد افزایش موارد مرگ و میر در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: عادی انگاری ،تجمعات ،کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی،کاهش نظارت ها ، کاهش محدودیت ها بدون رعایت دستورالعمل ها ،کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است.

دکتر یزدانپناه تاکید کرد: تکمیل و تسریع واکسیناسیون ، رعایت فاصله فیزیکی ، استفاده همگانی از ماسک ، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات را موثر در جلوگیری از انتشار بیماری است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا