بین الملل

هشدار شهروندان ارمنستان به پاشینیان در زمینه مذاکره با علی اف

هشدار شهروندان ارمنستان به پاشینیان در زمینه مذاکره با علی اف

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در بیانیه‌ای که توسط دو ائتلاف بزرگ اپوزیسیون ارمنستان به رهبری «روبرت کوچاریان» و«سرژ سرکیسیان» روسای جمهور سابق ارمنستان صادر شد،هزاران شهروند ارمنستان به دیدار نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» در این تظاهرات که روز سه شنبه برگزار شد چندین هزار نفر به «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در مورد موافقت با بازگرداندن کنترل جمهوری آذربایجان بر قره باغ کوهستانی هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است:«ما شرکت کنندگان   در این تجمع که برای دفاع از ارمنستان و آرتساخ (قره باغ کوهستانی) شکل گرفته‌ است، بدون توجه به اختلافات ایدئولوژیک و سیاسی، برنامه تحمیلی آذربایجان و ترکیه را قاطعانه رد می‌کنیم.»

جمهوری آذربایجان برای ایجاد پیش‌شرط‌های صلح، باید اسرای ارمنی، گروگان‌ها، سایر زندانیان محکوم به حبس را بازگرداند، نیروهای خود را هم از سرزمین‌های مستقل ارمنستان خارج کند.

شرکت کنندگان در این تجمع مردمی اعلام کردند که حق  تضمین امنیت و تعیین سرنوشت مردم آرتساخ در این مذاکرات مورد توجه قرار گرفته  و محاصره این منطقه خاتمه یابد.   معترضان  همچنین عدم اعطای کریدورهایی که به ضرر حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان تمام می‌شود را خواستار شدند.

هشدار شهروندان ارمنستان به پاشینیان در زمینه مذاکره با علی اف

 

 رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در نشستی در «بروکسل» برای بررسی گام‌های پس از مناقشه قره باغ  در بحبوحه اعتراض‌ها به مخالفت با مذاکرات در ایروان پایتخت ارمنستان دیدار خواهند کرد.  انتظار می‌رود علی اف و پاشینیان در جریان مذاکرات خود با میانجیگری «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا، درباره آغاز مذاکرات درباره «پیمان صلح جامع» گفت‌وگو کنند.

ارتش جمهوری آذربایجان در نبرد دوم قره باغ  مناطقی از جمله «شوشا» را از تصرف ارمنستان خارج ساخت. پس از آن که مسکو توافق آتش‌بس را با میانجیگری انجام داد و به ۴۴ روز خصومت بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی پایان داد، نیروهای حافظ صلح روسی نوامبر گذشته در منطقه مستقر شدند. این دو کشور بارها همدیگر را به تخلف و نقض  آتش بس متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا