بین الملل

هشدار صنعاء: امارات، سر عقل بیاید

هشدار صنعاء: امارات، سر عقل بیاید

به گزارش گروه بین الملل یولن، یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیاتهای اخیر نیروهای این کشور در عمق عربستان سعودی و امارات عربی متحده گفت که این عملیاتها، غافلگیرانه نیست.

شبکه خبری المسیره به نقل از این منبع مسئول گزارش داد، عملیاتهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نتیجه طبیعی هشدارهای پیشین [صنعاء] است که کشورهای متجاوز عربستان و امارات، برداشت اشتباهی از آن داشتند.

وی تأکید کرد، موضع سیاستمداران و دولت نجات ملی یمن، همچنان حمایت از صلح واقعی و شرافتمندانه است؛ به نحوی که امنیت و ثبات را برای ملت یمن حفظ کند. به هر حال وقت آن رسیده است که این تجاوز ددمنشانه متوقف شود.

صنعاء خاطر نشان کرد، زمان آن فرار سیده است که ابوظبی سر عقل بیاید و منفعت همه کشورهای منطقه را [بر منافع خود] غالب کند و طرحهای صلح منطقه‌ای را نیز غنیمت بداند. امارات باید بداند که منافع ملتها، پایدارتر است.

این منبع در پایان تأکید کرد، گزینه صلح، مطرح است، ولی باید اقدامات اعتمادساز انسانی فوری آغاز شود که در صدر آن، بازگشایی فرودگاه صنعاء به روی پروازهای تجاری و غیر نظامی، شکست محاصره بندرگاه الحدیده، عدم ممانعت از ورود کشتیهای حامل فرآورده‌های نفت قرار دارد تا فضای مناسب برای رایزنیهای صلح و مصالحه سیاسی فراگیر فراهم شود.

در همین ارتباط،  سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز جزئیات عملیات «اعصار الیمن ۳» علیه ابوظبی را ارائه کرد. سریع تأکید کرد، در مرحله سوم عملیات اعصار الیمن، عمق کشور امارات هدف قرار گرفت و طی آن چندین موشک بالستیک ذوالفقار به اهداف مهمی در امارت ابوظبی اصابت کرد و با چندین فروند پهپاد «صماد ۳» به اهداف حساس در امارت دبی حمله شد.

وی افزود: «کشور کوچک دشمن اماراتی تا زمانی که به عنوان ابزار دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوز به مردم و کشور ما ادامه دهد، ناامن خواهد ماند. نیروهای مسلح یمن بار دیگر  به شهروندان، ساکنان و شرکت‌ها برای دوری از مقرها و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر هدف‌گیری در دوره آتی هشدار می‌دهد». 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد: «ما در برابر محاصره خفه‌کننده و افزایش جنایات علیه ملت بزرگ خود، دست‌بسته نخواهیم ماند و به حق خود در دفاع مشروع از یمن تا زمان توقف حملات و رفع محاصره ادامه خواهیم داد و خداوند را بر این حرف خود گواه می‌گیریم».

وزارت دفاع امارات، شب گذشته از سرنگونی تنها یک موشک بالستیک انصارالله یمن خبر داده بود و مدعی شده بود که این حمله خسارتی در پی نداشته و بقایای موشک بالستیک خارج از مناطق مسکونی سقوط کرده است. حمله نیروهای مسلح یمن به عمق خاک ابوظبی و دبی، با سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات همزمان شده است. وی دیروزطی سفری رسمی و دو روزه وارد ابوظبی شد و با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا