بین الملل

هشدار مقاومت فلسطین؛ با اقدامات صهیونیست‌ها، جنگ ۱۲ روزه تکرار خواهد شد

هشدار مقاومت فلسطین؛ با اقدامات صهیونیست‌ها، جنگ ۱۲ روزه تکرار خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن،  پس از تماسهای واسطه‌ها، گروههای مقاومت فلسطین هشدار دادند که حملات صهیونیستها در منطقه «باب العامود» در قدس اشغالی، می‌تواند باعث تکرار حوادث سال گذشته شود که به جنگ در غزه منجر شد.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، گروههای مقاومت فلسطین به واسطه‌ها گفته‌اند که «هشدارهای سابق آنان مبنی بر مداخله برای کمک به قدس، همچنان پابرجاست و اقدامات کنونی اسرائیل، شبیه به دمیدن به آتش است. به ویژه اینکه شهرک‌نشینهای افراطی نیز تهدید به حمله به مسجدالاقصی کرده‌اند».

به گزارش این روزنامه، در پیام جدید به رژیم صهیونیستی، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، مانور نظامی در مناطق مختلفی در نوار غزه برگزار کرد. رزمندگان «سرایا القدس» نیز در مرکز نوار غزه، لباس نظامی به تن کردند و سلاحهای مختلفی با خود داشتند.

جنبش حماس نیز تأکید کرد که ورود وزیر خارجه صهیونیست به باب العامود و به دنبال آن، حملات ارتش این رژیم، «تنش خطرناکی است که اسرائیل مسئول تبعات آن است». حماس گفت که این اقدامات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی اصرار دارد طرحهای خبیثانه خود علیه قدس و مسجدالاقصی را اجرایی کند.

القدس العربی در ادامه نوشت، در راستای احساس خطر کردن رژیم صهیونیستی و احتمال جنگ، صهیونیستها خبر دادند که ارتش این رژیم، سامانه گنبد آهنین را در مرزهای نوار غزه، به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

رادیو ارتش اسرائیل نیز خبر داد که نهادهای امنیتی صهیونیست، نگرانی بسیاری درباره درگیریها در نزدیکی باب العامود دارند. یک منبع اسرائیلی نیز در این زمینه گفت که «اگر وضعیت قدس متشنج شود، نوار غزه نیز وارد تنش خواهد شد».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها به واسطه‌ها وعده داده بود که برای حفظ آرامش در قدس تلاش خواهد کرد، ولی در عمل، ارتش این رژیم در اولین شب ماه مبارک رمضان، به ساکنان قدس حمله کرده و دهها نفر از آنان نیز زخمی شدند.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (۳۱ اردیبهشت) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

تعداد موشک های شلیک شده از سوی نواز غزه طی این ۱۲ روز به حدود ۳۸۰۰ موشک رسیده است، در حالی که تعداد موشک‌های شلیک شده طی جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۶۰۰ موشک بوده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا