بین الملل

هشدار «هاآرتص» درباره رکورد تاریخی عملیات‌های استشهادی در فلسطین

هشدار «هاآرتص» درباره رکورد تاریخی عملیات‌های استشهادی در فلسطین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزای فارس،  به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، گزارشی درباره تعداد عملیات‌های مقاومتی در فلسطین و وضعیت سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه ورود به ماه رمضان منتشر کرده که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم.

به نوشته پایگاه خبری «الخنادق» در مقدمه گزارش هاآرتص آمده که ماه مارس جاری، میانگین تعداد عملیات‌های شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی، یک رکورد تاریخی را به ثبت رساندند؛ چرا که این آمار عملیات‌ها در مجموع یک ماه، ۱۶ عملیات شهادت‌طلبانه از سوی ۱۱ شهید فلسطینی بوده اند و منجر به کشته‌شدن ۱۱ شهرک‌نشین و زخمی‌شدن ۳۲ صهیونیست دیگر شده‌اند. به همین خاطر این عملیات‌ها به عنوان شدیدترین عملیات از زمان انتفاضه چاقو در سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شوند. مسئله‌ای که بار دیگر عجز و ضعف رژیم موقت صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن در توقف این دست عملیات‌ها را ثابت کرد».

پایگاه خبری الخنادق در ادامه می‌نویسد: «روزنامه هاآرتص قبلاً در گزارشی به این موضوع اشاره کرده بود که حدود دو هفته قبل از عید فطر، اسرائیل به دوران تاریکی باز می‌گردد که ما [صهیونیست‌ها] با خوشحالی آن زمان را فراموش کرده‌ایم. دوره‌ای به ویژه از زمان انتفاضه چاقو در سال‌های ۲۰۲۶-۲۰۱۵ بر ما گذشت. این مسئله که طی ۷روز ۱۱نفر در سه شهرک [رژیم صهیونیستی] کشته شده‌اند، نه تنها یک رویداد رهبردی-امنیتی بلکه یک واقعه‌ی سیاسی است».

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشش نوشته است: «زمانی که هویت عامل عملیات «بنی براک» [که تاکنون مرگبارترین عملیات این ماه بوده]  فاش شد، عده‌ای از مقامات اسرائیل آهی کشیدند و گفتند: «این بار حداقل یکی از ما نبود!» یکی دیگر از وزرای اسرائیلی به کنایه گفته است: وای برما..  اگر عامل اجرای آن عملیات یک اسرائیلی عرب بود، چه می‌کردیم؟» هضم عملیات‌ها از سوی فلسطینیان [برای صهیونیست‌ها] به مراتب آسان‌تر از مواجهه با تروریسم اسرائیلی است.»

هاآرتص ادامه می‌دهد: «۱۱ کشته طی ۷ روز و در ۳ شهر، یک رویداد راهبردی-امنیتی و البته سیاسی برای اسرائیل است. حالا «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل که در انزوای خانگی به سر می‌برد، موظف است در اسرع وقت با مردم (شهرک‌نشینان) صحبت کند و توضیح دهد که چگونه قصد دارد با این وخامت شدید اوضاع مقابله کند. البته وی اخیراً اعتراف کرد که اسرائیل با موج مرگباری از عملیات‌های عربی مواجه خواهد شد.  او باید برای رسیدگی به این مسئله کاری کند؛ حتی اگر این به معنای پرکردن خیابان‌ها از نیروهای پلیس و نظامیان ارتش اسرائیل باشد و یا برای کابینه‌ی سیاسی-امنیتی‌اش جلسه‌ای برگزار کند و تصمیمات سختی برای تداوم جرائم و تجاوزات تل‌آویو بگیرد».

در پایان این گزارش آمده است: «یک هفته پیش ما [اسرائیلی‌ها] در شرایط متفاوتی بودیم. جلسات و نشست‌های متوالی‌ ابتدا در ترکیه و سپس در مصر داشتیم. روز شنبه، بنت قرار بود به هند سفر کند و چند روز قبل نیز اجلاس «النقب» که از نظر ترکیب کشورهای شرکت‌کننده نشست بی‌سابقه‌ای بود، برگزار شد. آن روزها به نظر می‌رسید که اسرائیل در آستانه ورود به عصر جدید در خاورمیانه‌ای جدید است؛ اما حالا همه چیز متفاوت شده است».

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا