بین الملل

همکاری نیروی دریایی فرانسه با عمان

همکاری نیروی دریایی فرانسه با عمان

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌های عمانی روز یکشنبه  از توافق  نیروهای دریایی عمان و فرانسه جهت همکاری و تامین امنیت دریایی در منطقه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «تایمز عمان» مرکز امنیت دریایی عمان (MSC) روز یکشنبه یک یادداشت تفاهم همکاری با نیروی دریایی فرانسه در مورد تبادل اطلاعات در زمینه  تامین امنیت دریایی امضا کرد. این تفاهم نامه توسط دریاسالار «سیف ناصر الرحبی» فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان و دریاسالار «پیر وندیر» رئیس ستاد نیروی دریایی فرانسه که در حال حاضر از عمان بازدید می‌کند، امضا شد.

به نوشته این نشریه عمانی، دو طرف در خصوص چند موضوع مرتبط با حوزه دریایی بین دو کشور گفت‌وگو کردند. همچنین، دریاسالار وندیر از امکانات نیروی دریایی عمان و آخرین تجهیزات و فناوری‌های دریایی این کشور بازدید کرد.

نیروی دریایی عمان اخیرا  در رزمایش بین‌المللی دریایی (IMX-۲۲) در منطقه دریایی تنگه هرمز، دریای عمان و دریای عرب شرکت کرد. نیروی دریایی این کشور در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ بهمن ماه جاری در این تمرین شرکت کرد. 

کشتی‌های نظامی ناوگان نیروی دریایی عمان به همراه کشتی های نظامی متعلق به نیروی دریایی تعدادی از کشورهای دیگر مانند آمریکا، انگلیس، پاکستان و کره جنوبی در این تمرین مشارکت داشتند.

اخیرا نیز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه  ایران و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند برگزار شد.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش انجام شد.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اعلام شد. این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار شد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا