قزوین

هنرِ دینی احیا کننده یاد خداوند است / فعالیت های حوزه هنری گنج‌های پنهان شده را آشکار می‌کند

به گزارش خبرگزاری یولن از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی مرکز رشد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: از برنامه‌هایی که در طول مراسم اجرا شد بسیار لذت بردیم و در واقع این حرکت ارزشمند و پدیده نو باعث شد در انجام رسالت‌های ایمانی در عرصه‌های رسانه و فضای مجازی امیدوارانه‌تر گام برداریم.

وی با اشاره به آیه ۳۷ سوره نور خاطرنشان کرد: ممکن است بسیاری از کارهایمان را با نام و یاد خدا شروع کنیم؛ اما قرآن کریم در این آیه شریفه که شامل همه خانم‌ها و آقایان می‌شود به ما یاد می‌دهد توکل و احساس نیاز به خدا، تنها برای ابتدای راه نیست و در همه احوال و شرایط باید وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اقامه دین که همان ترویج و فهمیدن دین است جزء کارهای اساسی این دسته از افراد است و این آیه شریفه به ما می‌فهماند که نه تنها باید به امور معیشتی خانواده خودمان اهتمام داشته باشیم؛ بلکه امور اقتصادی و معیشتی خانواده های نیازمند را هم در نظر بگیریم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: خدای متعال در قرآن کریم برای اولین‌بار که می‌خواهد خودش را معرفی کند، اکرم بودن را بیان می‌کند؛ یعنی منشاء همه ارزش‌ها خداوند است و همه‌ی ما دنبال کرامت می‌گردیم. رشادت ملت ما در دفاع مقدس هم برای حراست از کرامت انسانی بود و تقوا، قله کرامت محسوب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در این زمان شما در جنگ فرهنگی آمدید یاد خدا را با این حرکت هنرمندانه احیا کنید، خدای متعال در آیه ۴۵ سوره انفال فرمود اول باید ثابت قدم، محکم و خودباور باشید. سپس فرمود زیاد به یاد خداوند باشید؛ همان چیزی که ما در بزرگان دفاع مقدس زیاد سراغ داریم و امروز ستارگان درخشان آسمان کرامت هستند.

وی با اشاره به آیه ۱۹۰ سوره آل عمران گفت: تمام عالم آیه‌های خدواند است؛ اما فقط برای کسانیکه «أُولِی الْأَلْبَابِ» هستند؛ این ویژگی باعث می‌شود انسان همه چیز را به خوبی ببینید. از خدا می‌پرسیم «أُولِی الْأَلْبَابِ» چه‌کسانی هستند؟ خدا می‌فرماید آنها کسانی هستند که ایستاده؛ یعنی در قدرت و یا بر زمین نشسته باشند و یا در حالتی که مجبور باشند بخوابند و در هر شرایطی که قرار دارند، دائم یاد خدا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این حرکت بسیار ارزشمند را به مجموعه هنرمند و هنرپرور حوزه هنری انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم و به مدیریت و دست اندرکاران حوزه هنری استان که با این سلیقه و روحیه در خدمت هنر فعالیت می‌کنند خداقوت می‌گویم.

امام جمعه قزوین در پایان بیان کرد: کاری که شما انجام می‌دهید « … و یثیروا لهم دفائن العقول» است؛ یعنی همان کار انبیاء و پیامبران الهی که گنج‌های نهفته‌ی در وجود افراد را بیدار کردند و عزیزانی که اینجا صحبت کردند، همین حدیث شریف را ترجمه می‌کردند. کسانی پیدا شدند و بستری را فراهم کردند که این گنج‌ها آشکار شدند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا