سمنان

هوای سمنان در وضع ناسالم قرار دارد/ تعطیلی ۲۴ ساعته صنایع با آلودگی بالا

هوای سمنان در وضع ناسالم قرار دارد/ تعطیلی ۲۴ ساعته صنایع با آلودگی بالا

به گزارش یولن از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بعدازظهر امروز در جلسه کمیته اضطرار و آلودگی هوا که در سالن معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به وضع ناسالم هوای استان سمنان اظهار کرد: با توجه به ورود توده گرد و غبار از سمت غرب کشور و همچنین اضافه شدن گرد و خاک از سوی کویرهای داخلی، شاهد آلودگی هوا و وجود غبار در استان هستیم.

وی گفت: با وجود آن که شرایط استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها از وضع بهتری برخوردار است؛ اما بر اساس پایش انجام‌شده از سوی دستگاه‌های تخصصی، استان سمنان نیز در وضع ناسالم جوی قرار دارد.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: صنایع تولیدی این استان که دارای آلودگی بالا هستند، به مدت ۲۴ ساعت تعطیل می‌شوند.

حمیدی تصریح کرد: طبق گزارش و پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روند وضع ناسالم جوی موقت بوده و با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب کشور، شرایط جوی و آب و هوایی استان سمنان طی چند روز آینده به حالت طبیعی بازخواهد گشت.

وی از صدا و سیمای مرکز سمنان خواست تا به‌منظور اطلاع‌رسانی به مردم و تشریح وضع موجود، با برگزاری میزگردهای تخصصی در این حوزه اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: لازم است تا مردم استان و به‌ویژه بیماران با وضع نارسایی‌های قلبی و عروقی، حتی‌الامکان از پیاده‌روی در هوای آزاد پرهیز کنند.

حمیدی افزود: پلیس‌راه استان سمنان، تمهیدات موردنیاز جهت آگاهی‌بخشی به رانندگان، با توجه به گرد و غبار و کاهش دید در محورهای مواصلاتی استان را به انجام رساند.

وی از آموزش و پرورش و مراکز آموزشی استان سمنان نیز درخواست کرد برنامه‌های درسی دانش‌آموزان، همچون زنگ ورزش و … را که در حالت عادی در فضای باز به انجام می‌رسد، با توجه به شرایط اضطرار پیش آمده به سالن‌های ورزشی و یا داخل کلاس‌ها انتقال دهند.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: رصد و پیمایش دقیق وضع استان، توسط اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام و در صورت تداوم و افزایش آلودگی و گرد و غبار اقدامات و تصمیمات لازم اتخاذ شود.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا