سمنان

هیأت اندیشه‌ورز در سمنان تشکیل شود/ مقابله با آسیب‌های اجتماعی؛ اولویت نخست دستگاه‌ها

هیأت اندیشه‌ورز در سمنان تشکیل شود/ مقابله با آسیب‌های اجتماعی؛ اولویت نخست دستگاه‌ها

به گزارش یولن از سمنان، احمد ریواده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان صبح امروز در جلسه کمیسیون توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: دولت سیزدهم، دولت مردمی بوده و شعار آن، تحول‌خواهی است.

وی افزود: ما در حوزه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم، نیاز به توسعه عمومی عمل‌گرایی داریم و در این راستا اگر اقدام ما برای مبارزه با دشمنان اسلام باشد، بی‌تردید آن عمل، اقدام جهادی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بیان کرد: مهم‌ترین راهبرد نظام در مهم‌ترین آسیب اجتماعی (اعتیاد)، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است.

ریواده عنوان کرد: مبارزه با آسیب اجتماعی باید اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی شود، با بیان این نکته که این کار، یک اقدام اداری نیست؛ بلکه تلاشی قلبی و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راه مقابله با اعتیاد، بهره‌مندی از ابزار مردمی است، ادامه داد: اگر کاری، مردمی نباشد، مؤثر نخواهد بود و در این بین اگر نقش مردم تبیین نشود، ارزشی نخواهد داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: باید فرهنگ سیاسی خود را به سمت عمل‌گرایی پیش برده و جلسات منجر به خروجی مؤثر شود.

ریواده با بیان اینکه مسأله مردم، باید مسأله مسؤولان باشد، تأکید کرد: باید در کمیته‌ها مسؤولیت‌ها تعریف و دستور کار جلسات مشخص شود.

وی گفت: در حوزه‌های مختلف نیاز به اقدام عملی داریم، مدیران سیاسی نباید به دنبال تعداد جلسات برگزارشده باشند و باید ببیند چند نفر را توانمند کرده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: باید از مرکز استان خارج شویم، باید وسط میدان و بین اقشار مختلف مردم برویم و برنامه ملی را در قالب برش استانی اجرایی کنیم.

ریواده اظهار کرد: حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌صورت عام در سه مرحله صورت می‌گیرد؛ مرحله نخست تثبیت، کنترل و جلوگیری از افزایش آن، دوم ساماندهی و مرحله آخر توانمندسازی است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم از کمک تشکل‌های مردمی استفاده کنیم، راه آن توانمندسازی است و در این راستا باید سیاست‌گذاری‌های مؤثر صورت گیرد، اقدام ما زمانی مؤثر است که در وسط میدان باشیم، چراکه ما سیاست‌گذار هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: قوانین مصوب ما در قانون باید با رفتار ما در برخورد با آسیب‌های اجتماعی یکی باشد.

ریواده گفت: برای عمل‌گرایی باید اشرافیت به امور داشته و بانک اطلاعات از مجموعه تشکل‌ها و بخش‌های مختلف اجتماعی داشته باشیم و در این راستا نقش اداره ورزش جوانان مهم بوده و باید از ظرفیت باشگاه ورزشی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هیأت اندیشه‌ورز در استان سمنان تشکیل شود و نیاز به برنامه‌های خوب و مطلوب برای اجرا داریم، خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم تا اقدامات خود در استان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در قالب یک قرارگاه و یک مرکز به‌صورت مستمر رصد کنیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا