بین الملل

هیات پارلمان اروپا با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کردند

هیات پارلمان اروپا با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کردند

به گزارش خبرنگار یولن در دوشنبه، هیات نمایندگان پارلمان اروپا به ریاست «دوید مکالیستر» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در چارچوب سفر خود به «دوشنبه»  با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان ملاقات کردند.

طی این دیدار که در محل «کاخ ملت» شهر دوشنبه برگزار شد، توسعه همکاری بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا و از جمله روابط بین پارلمانی بررسی شد.

رحمان ضمن یادآوری از جایگاه ویژه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی تاجیکستان از روند توسعه و سطح روابط بین دو طرف در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و همچنین حل و فصل مشکلات منطقه‌ای ابراز رضایت کرد.

در این دیدار به نقش مهم پارلمان‌ها در توسعه و گسترش روابط و سهم قابل توجه کمیسیون و کمیته روابط بین پارلمانی تاجیکستان و اتحادیه اروپا در روند تقویت همکاری‌های بلندمدت اشاره شد.

رحمان در سخنانی از حمایت اتحادیه اروپا از تاجیکستان در دوره شیوع ویروس همه گیر کرونا قدردانی کرد.

طول این ملاقات طرفین موضوعات کلیدی مربوط به روابط سیاسی، اقتصادی و همکاری در حوزه امنیت را بررسی و در مورد استفاده گسترده از امکانات برای همکاری متقابل سودمند در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.

در ادامه اجرای استراتژی ملی توسعه تا سال ۲۰۳۰ و دهه جدید بین المللی «آب برای توسعه پایدار» مورد بحث و بررسی ویژه طرفین قرار گرفت.

طرفین در جریان این ملاقات همچنین وضعیت افغانستان را بررسی و در مورد سایر مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

طی این ملاقات همچنین مسائل مربوط به مبارزه مشترک با تهدید و چالش‌های جهانی بررسی و بر ضرورت تداوم همکاری دو طرف در چارچوب پروژه مدیریت مرزی (BOMCA) و پیشگیری از مواد مخدر (CADAP) تاکید کردند.

لازم به یادآوری است که هیات نمایندگان پارلمان اروپا قبل از دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و همکاری‌های دوجانبه، به ویژه روابط بین پارلمانی، وضعیت در منطقه و سایر موضوعات مورد اهتمام دو طرف را بررسی کردند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا