سلامت

واکسیناسیون کرونا در بارداری خطر سقط جنین را افزایش نمی‌دهد

به گزارش روز شنبه گروه آموزش یولن از خبرگزاری یونایتدپرس، گروهی از محققان بین‌المللی، داده‌های چندین مرکز ثبت سلامت نروژ را برای ارزیابی خطر سقط جنین در سه ماهه اول در میان زنانی که علیه کووید-۱۹ واکسینه شده بودند، تجزیه و تحلیل کرد. در این تحقیق اطلاعات بیش از ۱۸ هزار زن بررسی شد.

محققان خاطرنشان کردند با اینکه نروژ واکسیناسیون را در سه ماهه اول بارداری توصیه نمی کند اما ممکن است زنان قبل از اینکه متوجه شوند باردار هستند، واکسن دریافت کنند.

این محققان در نامه‌ای به سردبیر مقاله ای که هفته گذشته در مجله New England Journal of Medicine منتشر شد، نوشتند: مطالعه ما هیچ مدرکی دال بر افزایش خطر از دست دادن زودهنگام بارداری پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ نشان نمی دهد و یافته های این مطالعه در واقع تاییدی است بر یافته های تحقیقات دیگر که از واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری حمایت می کنند.

آنها افزودند: یافته های این مطالعه اطمینان خاطری است برای زنانی که در اوایل دوره بارداری واکسینه شده اند و از مدارک در حال بررسی مبنی بر بی خطر بودن واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری حمایت می کند.

۹ محقق این نامه را امضا کردند که از جمله آنها دکتر «آلن ویلکاکس» از «موسسه ملی علوم بهداشت محیطی» در دورهام در آمریکا،  «دشاین فل» از دانشگاه «اتاوا» در کانادا و «ماریا مگنوس» از «موسسه بهداشت عمومی نروژ» در اسلو بودند.

واکسن های کووید-۱۹ مورد استفاده در نروژ شامل مُدرنا، فایزر، و آسترازنکا بود. این مطالعه هیچ ارتباطی بین نوع واکسن تزریق شده به زنان باردار و خطر سقط جنین پیدا نکرد.

نویسندگان در بیانیه ای در دانشگاه اتاوا گفتند: مهم است که زنان باردار واکسینه شوند زیرا خطر بستری شدن آنها در بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا و بروز عوارض کووید-۱۹ در آنها بیشتر است و نوزادان آنها در معرض خطر بیشتری برای تولد زودرس قرار می گیرند.

این محققان همچنین افزودند: واکسیناسیون در دوران بارداری احتمالاً از نوزاد تازه متولد شده در برابر عفونت کووید-۱۹ در ماه های اول پس از تولد محافظت می کند.

به گزارش یولن، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا