زنجان

واکسیناسیون ۵۰ درصد از جامعه هدف در زنجان تکمیل شد/ کاهش روند بیماران بستر

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه  برای اظهار نظر در مورد علت فوتی‌های روی داده بعد از تزریق واکسن باید یک کار علمی انجام شود که در حال حاضر در کمیته کشوری در دست بررسی است، اظهار کرد: آنچه می‌توانم بگویم این است که قسمت عمده این فوتی‌ها به دلیل تزریق واکسن نبوده است، بلکه فوتی‌ها بیماری دیگری داشته‌اند و یا اینکه مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند که در این برهه مشکلاتی به وجود آمده ولی در کل این موارد در کمیته‌های علمی در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تزریق واکسن صرف نظر از برند را اصل اول دانست چرا که تاثیرگذاری واکسن در کاهش ابتلا، بستری و مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا ثابت شده است، افزود: بیشترین ابزار واکسینه شدن در کشور واکسن سینوفارم است، چرا که انبوهی از این نوع واکسن وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشوری در دنیا امور مربوط به کرونا را عادی سازی نکرده‌ است، ادامه داد: برخی از کشورها محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس را با کنترل خاصی کاهش داده‌اند.

قزلباش به کاهش روند مراجعات سرپایی قابل قبول اشاره و تصریح کرد: در این کاهش در مورد بیماران بستری هم، البته با شیب کم در حال وقوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از احتمال شیوع پیک ششم ویروس کرونا در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و گفت: باید متوجه بود که اگر برای بالای ۸۵ درصد از جامعه هدف تزریق دو دز واکسن انجام شود، ارتفاع شیوع کاهش خواهد یافت که در کنار آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصل انکارناپذیر و در نهایت اعمال محدودیت‌ها البته با بازبینی مورد نیاز موجب کنترل شیوع در دوره‌های بعد، مفید فایده خواهد بود.

وی با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن برای دو گروه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: روند تزریق به کادر درمان از دو هفته پیش آغاز شده و تزریق واکسن برای گروه‌های پرخطر و نیازمند حمایت هم انجام خواهد شد.

قزلباش از تزریق واکسن برای ۸۳ درصد از جامعه هدف با جمعیت آزاد و بیش از ۹۱ درصد ساکنان داخل استان زنجان خبر داد و گفت: حدود ۵۰ درصد از این جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تزریق واکسن ۸۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: درصد تزریق هر دو دز واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال ۴۷ و برای افراد بالای ۱۲ سال ۴۳ درصد گزارش شده است.

وی آمار تزریق واکسن در استان زنجان را بیش از یک میلیون ۳۵ هزار دز اعلام کرد و افزود: بیش از ۷۰۰ هزار دز از این آمار دو دز واکسن دریافت کرده‌اند.

قزلباش ادامه داد: با تمهیدات فراهم شده، زنجان جزو استان‌های موفق در تزریق واکسن کرونا بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


۲۰۲۱-۱۰-۲۰ ۰۲:۰۸:۴۱

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا