بین الملل

واکنش آمریکا به سفر بشار اسد به امارات

واکنش آمریکا به سفر بشار اسد به امارات

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با الجزیره در واکنش به سفر بشار اسد به امارات واکنش نشان داد.

کانال تلگرامی شبکه خبری الجزیره به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: «ما از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد متاسفیم.»

بشار اسد روز جمعه طی سفر به امارات با شماری از مقام‌های این کشور از جمله «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است.

گزارش‌های بسیاری از جمله در رسانه‌های غربی نشان می‌دهند کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه‌ها حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لوجستیک کرده‌اند.

با وجود این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره مدعی شد که بشار اسد مسئول مرگ و رنج شمار زیادی از مردم سوریه است. او گفت: «کسانی که به فکر تعامل با رژیم اسد هستند باید جنایات او را در نظر بگیرند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته واشنگتن تا زمان حصول پیشرفت در روند سیاسی در سوریه، تحریم‌ها علیه این کشور را رفع نخواهد کرد و از بازسازی نیز حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا