کهگیلویه و بویراحمد

واکنش امام جمعه قلعه رئیسی به خودسوزی فرزند شهید/صلواتی: نهادهای فرهنگی استان ناکارآمد هستند

به گزارش یولن از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی از عوامل و اسباب ورود به بهشت تولی و تبری است تصریح کرد: یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا یعنی همسویی با نیکان و پاکان و ناهماهنگی با بدان و اشرار بر اساس آیه ۲۲ سوره مجادله اهل ایمان و معتقد به توحید و قیامت با دشمنان خدا و رسول خدا دوستی نمیکنند ولو آنان برادران پدران خویشاوندان و پسران آن باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: بهشت پاداش کسانی است که با دوستان خدا و پیامبر خدا دوست هستند و با دشمنان خدا و پیامبر خدا دشمن هستند؛ یک دل دو دوستی برنمی‌دارد دوستی خداوند با دوستی دشمنان دین خدا قابل جمع نیست مودت دشمنان خدا انسان را به گرایش های فکری و عملی و اخلاقی آنان وادار می کند لذا در اسلام باید محبت ها و علاقه ها در شعاع رضای خداوند باشد. این دوستی ها و دشمنی های آدمی مبدا همه کنش ها و واکنش ها و اثرگذاری ها و اثرپذیری ها و تعیین کننده منش ها و روش او در زندگی فردی و اجتماعی اوست.

امام جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی به برگزاری نماز جمعه هر هفته به نام یک شهید اشاره و بیان کرد: نماز جمعه این هفته به یاد و نام شهید والامقام محمدجان شفایی می باشد شهیدی که حضور در جبهه را نعمت و بزرگ خداوند در حق خودش می دانست و شاکر این نعمت بود اهل کار تلاش بود اهل عبادت بود از خداوند متعال طلب شهادت نمود و در نهایت به آرزویش رسید حالا همه ما مدیون شهیدان هستیم در برابر خون شهدا مسئول هستیم شهیدان برای اجرای دین خدا و برای احیای مکتب رسول الله و برای تحقق آرمان سیدالشهدا شهید شدند.

صلواتی تا کرد : یکی از مطالبات رهبر عالیقدر انقلاب از دولت قبل خنثی سازی تحریم بود در دیدار خانواده شهید سلیمانی فرمودند رفع تحریم دست دشمن است و خنثی سازی کردن تحریم دست ماست خودمان می توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم این مقدم است متاسفانه دولت قبل هم اولویتش رفع تحریم بود هم ارتباط با غرب اولویت و آن بود و خنثی  ساز سازی تحریم را جدی نگرفت دولت جدید و رئیس جمهور محترم امروز اولویتشان خنثی سازسازی تحریم است، سوال این است خنثی سازی تحریم ها چگونه محقق می شود؟

وی با بیان اینکه برای خنثی سازی تحریم ها نباید به دشمن اعتماد کرد ادامه داد: قول ها و وعده‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دولت انقلابی نباید اعتماد کند باید به ظرفیت‌های داخلی چشم شور اعتماد کنند و متکی شوند هزار جوان مومن و انقلابی به شعار ما میتوانیم را باور قلبی دارند باید به این سرمایه عظیم توجه شود.

صلواتی در ادامه  یادآور شد: برای خنثی سازی تحریم ها باید بین قوای سه گانه وحدت باشد دستگاه‌های دولتی و اجرایی یک فرمانده واحد داشته باشند باید با یک نقشه راه دقیق گام های عملی بر دارند از جمله این گامها کاهش وابستگی به نفت است برای تحقق این گام باید درآمدهای پایدار با با اصلاح نظام مالی و اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی و جایگزین کردن صنایع سودآور اقتصادی مثل گردشگری و گسترش صنعت کشاورزی و معادن و جایگزین کردن انرژی های نو و پاک مثل موج،باد، خورشید وسوخت هسته‌ای و زیستی به جای سوخت فسیلی و صرفه جویی در مصرف انرژی باید اولویت دولت باشد از دیگر گام های خنثی سازی تحریم ها پیمان‌های پولی و دو جانبه و چند جانبه با چه کشورهای همسایه و شرکای راهبردی مثل روسیه و چین و عراق و هند برای مقابله با تحریم ها است.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و کم رنگ کردن نقش دلار در اقتصاد و توسعه صنایع پتروشیمی باعث بازدارندگی اقتصادی خان سازی و خنثی سازی تحریم‌ها محقق می شود.عامل حملات سازمان یافته علیه شیعیان در کشور های مختلف داعش است این حملات یک توطئه هماهنگ استکبار برای چشم شورهای منطقه است آمریکا دیگر در افغانستان حضور فیزیکی ندارد اما یک میراث شومی بر جای گذاشت که اهداف کاخ سفید را محقق می‌کند و دنبال جنگ مذهبی در افغانستان  است و مسئولیت این کار را به داعش واگذار کرده است.

صلواتی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد کشورهای همسایه افغانستان را به تهدید داعش مشغول کند ادامه داد: راهبرد آمریکا در قرن بیست و یکم مهار چین و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی و مهار ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای غرب آسیا است درگیر کردن این بازیگران با یک تهدید خطرناک تروریستی در مرزها مزایای بیشماری برای آمریکا دارد در لبنان به دنبال جنگ قومیتی و مذهبی هستند امت اسلام باید بیدار شوند در چنین شرایطی چه ابوسفیان ها و ابولهب ها و ابوجهل ها و سران شرک و کفر و نفاق و معاویه صفت ها و یزید ها در مقابل آیین اسلام برای نابودی و انحراف و تحریف دین خدا همه لشکریان ابلیس همدست شدند تنهاراه نجات مسلمانان اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا می باشد.

با بیان اینکه در استان ما باید استاندار محترم به جوانان توجه کنند و حقیقتاً مشکلات استان با جوانان مومن و انقلابی و جهادی حل می‌شود.

امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از خودسوزی یک جوان در جلوی بنیاد شهید استان بیان کرد: نهادهای فرهنگی در این استان ناکارآمدند برنامه های صوری و کاغذی و بی محتوا و صرفا گزارش‌دهی بلای نهادهای فرهنگی شده است و واقعیت این است که آنچه در کف خیابان ها و مناطق مشهود است ضعف باورهای دینی و اعتقادی بعضی از نسل جوان است علت اصلی خودکشی ها و خودسوزی ها ضعف باورهای دینی و اعتقادی و تبعیض و بی عدالتی و استخدام های قومی و قبیله ای و ناامیدی است.

صلواتی گفت: باید یک کارگروه حقیقت یاب و پژوهشگر به منظور درمان در سطح استان متشکل از دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری و دادگستری و دانشگاه و حوزه های علمیه تشکیل شود و علت خودکشی ها و خودسوزی ها را بررسی کنند مثلا به صورت صنفی دانش‌آموزانی که در این سالها به عمر خویش با خودکشی و خود سوزی  پایان دادند را بررسی کنند ببیند علت حادثه چه بود؟ آیا می شد از این اتفاقات پیشگیری  کرد؟میزان نقش نهادهای خدمت رسان و  فرهنگی مثل کمیته امداد و بهزیستی وآموزش و پرورش وسازمان تبلیغات و اداره ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه و حوزه های مقاومت بسیج و اداره اوقاف و خانواده و جامعه را مشخص کنند آن موقع باید خیلی‌ها عزل شوند و خیلی‌ها هم محاکمه شوند.

وی ادامه داد: باید بررسی شود اگر دانش آموزی از سر کلاس درس و مدرسه به خانه می رود و دست به خودکشی می‌زند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اینجا هم جان یک انسان موضوع و مسئله است پیشنهاد می‌دهم وزارت آموزش و پرورش هم به این مسئله ورود کند و باید  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پاسخگو باشد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در چاروسا و  زیلایی و دیشموک چه عملکردی دارد؟ چه کاری انجام داد؟ برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی چه کمک هایی با این مناطق محروم نموده است که از وجود بعضی از نهادهای فرهنگی محروم هستند؟  چند مرتبه از این مناطق بازدید نموده است؟ آیا نمی توانستید در این مناطق حداقل یک مرکز مشاوره راه اندازی کنید؟آیا نمی توانستید راهکارهای مناسب مقابل با آسیب‌های اجتماعی را چاره اندیشی کنید؟ آیا نمی‌توانستید فعالان فرهنگی و جهادی و دینی را حمایت کنید؟ برای مسئله خودکشی ها و خودسوزی ها باید کار کارشناسی و اصولی صورت گیرد.

وی در ادامه به اعیاد پیش رو اشاره و گفت: ایام ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع)است باید از خودمان سوال کنیم وظیفه ما در مقابل این پیامبری که برخاسته از مردم غمخوار امد در هدایت و ارشاد مردم هریس و با مومنین رئوف و مهربان است چیست اولین وظیفه ما ایمان به پیامبر و تسلیم بودن در برابر دستوراتش است اطاعت از پیامبر واجب است چون معصوم است سنّت پیامبر لازم الاجراست هر امر نیز در سخنان پیامبر آمده باید اطاعت شود. وظیفه دوم ما این است پیامبر را یاری کنیم ایمان خالی فایده ندارد وظیفه سوم این است که از پیامبر دفاع کنیم وظیفه چهارم ما این است که پیامبر را باید احترام کرد وظیفه  پنجم ما بیعت با پیامبر است  وظیفه ششم ما الگو پذیری  و وظیفه هفتم ما رجوع به پیامبر در مسائل مختلف و وظیفه هشتم ما پرداخت خمس برای حمایت مالی از دین پیامبر است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا