بین الملل

واکنش اولیانوف به سفر وزیردفاع روسیه به ایران

واکنش اولیانوف به سفر وزیردفاع روسیه به ایران

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش، در پیامی در ایکس (توییتر سابق) با انتشار فیلمی از استقبال سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نوشت: ایران همسایه و شریک ما است. گفت‌وگو از جمله بین مقامات نظامی (دو کشور) ضروری است. 

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه به دعوت رسمی سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر سه‌شنبه در صدر هیأت بلندپایه‌ای از مقامات نظامی این کشور وارد تهران شد.

سرلشکر باقری در دیدار شویگو با اشاره به اهمیت تحکیم روابط دو کشور، گفت: بر اساس تصمیم رهبران دو کشور روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و خوشبختانه این رابطه در بستر زمان ابعاد نوینی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه به نفع دو کشور بوده و به همین جهت سند همکاری‌های طولانی مدت ایران و روسیه در حال تدوین است.

وزیر دفاع روسیه هم نیز ضمن قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دفاعی  در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور بیان کرد. او همچنین بر همکاری‌های آموزشی، تبادل دانشجو در سطوح دانشگاهی و برگزاری رزمایش‌های مشترک میان دو کشور تأکید کرد.

توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‌های دو جانبه و همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین‌المللی از جمله محورهای اصلی دیدار دو طرف محسوب می‌شود.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا