خراسان رضوی

واکنش رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی به طرح تقسیم

واکنش رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی به طرح تقسیم

به گزارش یولن از مشهد، در روزهای اخیر نماینده نیشابور در مجلس از طرح درخواست نمایندگان برای تقسیم استان خراسان رضوی و ایجاد ۲ استان جدید خبر داده بود و در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها به دیدار مجمع نمایندگان ۳ استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی با رئیس جمهور اشاره و اعلام کرد که این دیدار اخیرا برگزار شده و در این جلسه چنین تقاضایی از سوی نمایندگان مطرح شده است.

درخواست نمایندگان مبنی بر اینکه مشهد مانند قم تبدیل به استان-شهر شود که شامل مشهد، طرقبه و شاندیز و چند شهر نزدیک مشهد می‌شود. سایر شهرستانهای خراسان رضوی نیز می‌توانند به ۲ استان تبدیل شوند که هر استان بیش از یک میلیون نفر جمعیت خواهند داشت.

این اتفاقات باعث شد تا علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز چند روز گذشته در صفحه شخصی خود اعلام کند “امروز صبح در جلسات جداگانه‌ با استاندار خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مراتب ضرورت وحدت و هم افزایی همه بزرگان استان برای تشکیل استان‌های جدید در منطقه خراسان را یادآور و پیگیر شدم، بی شک بزرگان خراسان نباید این فرصت بی نظیر برای توسعه و پیشرفت شرق کشور را از دست دهند.”

 طرح تقسیم این استان با انگیزه‌های تبلیغاتی مطرح می‌شود

حال بعد از گذشت چند روز از انتشار این موضوع، محمد صفایی رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در واکنش به خبر تقسیم استان خراسان رضوی، مطرح کردن این اخبار را در جهت اهداف نمایشی و تبلیغاتی برای حوزه های انتخابیه برخی نمایندگان عنوان کرد. 

وی گفت: از ابتدا که بحث تقسیم خراسان بزرگ به استانهای خراسان شمالی، جنوبی و رضوی در ۲ دهه قبل مطرح بود، مقامات ارشد نظام با این رویداد مخالف بودند و الان نیز این مخالفت با ایده تقسیم خراسان رضوی ادامه دارد.

 رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: ۱۵ سال قبل یکی از شهرستانهای استان یک فرمانداری بود اما الان همان واحد سیاسی به ۶ فرمانداری و ۱۵ بخشداری تقسیم شده و ده ها اداره جدید خلق شده است یعنی آن قدر منابع را صرف موارد جاری می کنیم که اصولا بودجه ای برای عمران، توسعه و آبادانی باقی نمی ماند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۸.۵ میلیون حقوق بگیر و ۸.۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داریم با این وصف آیا انگیزه ای برای کار و تلاش در کشور باقی می ماند؟

صفایی افزود: ایالت پنجاب پاکستان حدودا معادل ایران جمعیت دارد اما در قالب ایالتی و مستقل اداره می شود، اگر می خواهیم به بخش های مختلف کشور رسیدگی ها را افزایش دهیم باید سطح اختیار مدیران را افزایش داده و به آنها اختیارات مرکز را تفویض کنیم به عنوان نمونه استانداران در حوزه معادن و یا خرید و فروش املاک اختیاراتی ندارند که باید در کنار تفویض اختیارات دولتی به استانداران مسوولیت و پاسخگویی نیز  از آنها مطالبه شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که جامعه دچار مسایل معیشتی است، ایجاد استان جدید تحمیل هزینه مضاعف بر دولت است و مساله ای غیرمنطقی است و معتقدم طرح تشکیل استان جدید صحیح نیست و این نوع اقدامات موجب افزایش هزینه های جاری شده و کشور را لاغر و ضعیف می کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۸۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا