بین الملل

واکنش صنعاءبه اخبار آزادسازی کشتی‌های سوخت

واکنش صنعاءبه اخبار آزادسازی کشتی‌های سوخت

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن، شامگاه چهارشنبه، به ادعای منابع وابسته به ائتلاف سعودی درباره آزادسازی کشتی‌های حامل سوخت یمنی واکنش نشان داد.

بنابر گزارش مرکز اطلا‌ع‌رسانی «انصارالله»، سخنگوی شرکت نفت یمن در این خصوص اظهار داشت که گزارش رسانه‌ها درباره آزادسازی برخی از کشتی‌های سوختی یمن صحت ندارد. عصام المتوکل اضافه کرد که تمامی کشتی‌ها و به‌ویژه کشتی حامل بنزین کمکی «سی ادور» همچنان در مجاورت سواحل «جیزان» در جنوب غرب عربستان سعودی  تحت توقیف هستند.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، ائتلاف سعودی کمان هفت کشتی حامل سوخت را به‌رغم داشتن مجوز از سازمان‌های بین‌المللی تحت توقیف دارد. برخی از منابع وابسته به ائتلاف سعودی، امروز، مدعی شده بودند که ریاض برخی از کشتی‌های توقیف شده را آزاد کرده است. عربستان سعودی در حالی کشتی‌های حامل سوخت را توقیف کرده است که استان صنعاء و دیگر استان‌های آزادشده یمن به علت محاصره با بحران شدید فرآوردهای نفتی مواجه هستند. 

ائتلاف سعودی از ورود فرآوردهای نفتی به بندر «الحدیده» (غرب یمن) ممانعت به عمل می‌آورد. «عمار الاضرعی»، امروز در این خصوص گفته بود که مردم یمن با بدترین بحران سوختی مواجه هستند و تمامی بخش‌های این کشور از جمله تأسیسات بهداشتی یمن در پی توقیف کشتی‌های سوختی فلج  شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا