بین الملل

واکنش گروه‌های فلسطینی به تجاوزات صهیونیستی به مسجدالاقصی

واکنش گروه‌های فلسطینی به تجاوزات صهیونیستی به مسجدالاقصی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، امروز (پنجشنبه) بنا به اعلام قبلی، شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شدند.

در این میان، فلسطینی‌ها با سر دادن شعارهای مختلف سعی کردند در مقابل این تجاوزات بایستند و درگیری‌هایی در صحن‌های مختلف مسجدالاقصی رخ داد. منابع پزشکی فلسطین از زخمی شدن ۱۲ نفر در این درگیری‌ها خبر دادند (جزئیات بیشتر).

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در همین ارتباط گفت، مقابله نگهبانان زن و مرد مسجدالاقصی با یورش شهرک‌نشینان یک «قهرمانی واقعی و بزرگ» است که توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

بر اساس گزارش «شهاب»، وی افزود، وحشت و سردرگمی نهادهای صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست گواه شکست آنها در نبرد اراده با ملت و مقاومت فلسطین است. القاسم تأکید کرد، مسجدالاقصی عربی-اسلامی- فلسطینی بوده و همینگونه نیز باقی خواهد ماند.

«داوود شهاب» مسؤول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی نیز به المیادین گفت، تجمع امروز فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی مانع تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی می‌شود و تضمینی برای حمایت از آن در مقابل خطر یهودی‌سازی است.

وی افزود، مقاومت با سلاح خود از این تجمع‌ها حمایت می‌کند. رژیم صهیونیستی بار دیگر در تلاش است که پروژه تقسیم مکانی در مسجدالاقصی را اجرا کند اما نگهبانان این مسجد، شکستش می‌دهند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطینی نیز اعلام کرد، یورش امروز به مسجدالاقصی منجر به انفجار خشم فلسطینی-عربی در قبال رژیم صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا