کرمان

واگذاری زمین باید بر اساس ضوابط و نیاز جوانان شهر صورت گیرد

واگذاری زمین باید بر اساس ضوابط و نیاز جوانان شهر صورت گیرد

به گزارش یولن از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در نشست با شهرداران شهرستان‌های کرمان، راور و توابع، تحول را نیاز ضروری کرمان خواند و اظهار داشت: استان کرمان از رأس مدیریت و از استانداری تا لایه‌های میانی نیازمند تغییر و تحول است، این تحول اثرات خود را در استان به‌ویژه در مسائل شهری می‌گذارد و اثر بخشی مهمی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با وزیر کشور عنوان کرد: این نشست برای بررسی مشکلات کرمان شکل می‌گیرد و شهرداران استان دو مشکل عمده حوزه خود را یادداشت و در جلسه مطرح کنند.

زاهدی مشکل جمعیتی کرمان را جدی دانست و با بیان اینکه باید آمار جمعیت شهر را به صورت دقیق جمع‌آوری کرد، بیان کرد: می‌توان این موضوع را از مرکز بهداشت و آموزش و پرورش دنبال کرد.

وی در پاسخ به مشکلات مطرح شده درباره چترود از طرف شهردار این شهر، از روند واگذاری زمین در این شهر انتقاد کرد و گفت: مشکل این است که زمین‌های چترود مانند جوپارستان بر اساس ضوابط درست و نیاز جوانان این شهرها تقسیم نشده‌اند.

عدم همکاری بانک‌های کرمان برای اخذ تسهیلات

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در این نشست از مشکلات حوزه شهری سخن به میان آورد و اظهار داشت: مبالغ و شیوه واریزی ارزش افزوده اشکالات زیادی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی عنوان کرد: واریز این مبلغ بر اساس آخرین سرشماری است و جمعیت کرمان نسبت به ۵ سال گذشته تغییر کرده و بر اساس تخمین‌های معتبر اختلاف ۱۲۰ هزار نفری دارد.

وی از سبد غیرشفاف ارزش افزوده سخن گفت و بیان کرد: شهری مانند یزد با جمعیت ۵۵۰ هزار نفری که نصف جمعیت کرمان است، ۶۱ میلیارد تومان ارزش افزوده دارد اما کرمان ۳۰ میلیارد تومان دارد.

شعرباف با بیان اینکه باید مثل دیگر شهرها هزینه جاری خود را از ارزش افزوده تامین کنیم، گفت: این درحالی است که ما نسبت به شهر یزد دو برابر حقوق پرداخت می‌کنیم.

شهردار کرمان با انتقاد از عدم اعلام مالیات واریزی سال جاری تصریح کرد: حساب‌های نقدی شهرداری نیز دارد به صفر نزدیک می‌شود، اداره امور مالیاتی مبالغ نقد را به مراکز دولتی واریز می‌کند اما با چک سراغ شهرداری می‌آید، مالیات سال ۱۴۰۰ باید اعلام شود تا به موضوع پی ببریم.

شعرباف از اوراق مشارکت و مشکلات پیرامون آن در کرمان پرداخت و خاطرنشان کرد: اوراق مشارکت با رویه‌ای پیش می‌رود که بانک‌ها، شهرهای زیر یک میلیون نفر را اصلا ثبت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های این اقدام در کرمان وجود دارد، بیان کرد: بافت فرسوده و حمل و نقل عمومی حوزه‌هایی هستند که می توانیم برای آن اقدام کنیم.

شهردار کرمان با انتقاد از پرداخت صفر عوارض تخلفات رانندگی به شهرداری کرمان تصریح کرد: طبق قانون باید ۶۰ درصد این تخلفات به شهرداری تعلق بگیرد که تاکنون هیچ مبلغی دریافت نشده است. 

وی اخذ تسهیلات از بانک‌ها را لازم برشمرد و با تاکید بر عدم همکاری بانک‌های کرمان ابراز داشت: اکنون شهرداری به سمت فروش زمین‌های اختصاصی پیش رفته که خوب نیست.

مبلغ پرداختی به کرمان از عوارض تخلفات رانندگی ۲ میلیارد تومان بود

آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست به جمعیت کرمان و لزوم رسیدن به آمار دقیق پرداخت و اظهار کرد: سه سال پیش از شهردار وقت در این زمینه سوال کردم و پیگیر شدم اما به نتیجه‌ای نرسید، اگر سازمان مدیریت کشور تایید کند، مساله حل می‌شود.

وی عنوان کرد: بررسی مسائل مالیاتی استان و شیوه اداره آن را پیگیر خواهم شد و رایزنی‌هایی هم از شهرهای دیگر استان‌ها انجام می‌دهم و با اطلاعات تکمیل‌تر پیگیر مسأله خواهم بود.

معاون عمرانی استاندار کرمان از پرداخت ۲ میلیاردی عوارض رانندگی به کرمان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این مبلغ بسیار اندک بود و باید بین همه شهرداری‌های استان تقسیم می‌شد که شهرداری کرمان با آن مبلغ کم نمی‌توانست کاری انجام دهد، پس کرمان حذف و مبلغ بین دیگر شهرداری‌ها تقسیم شد.

در ادامه این نشست شهرداران شهرهای کرمان مشکلات حوزه خود را بیان و قول‌های پیگیری دریافت کردند، تقسیمات زمین و ماشین‌آلات به‌ویژه ماشین آتش‌نشانی از موارد پرتکرار سخنان شهرداران مناطق بود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا