کردستان

وجود پیامبر عامل وحدت دنیای امروز است/ وحدتی معقول در کردستان حاکم است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سنندج، ضمن برشمردن گونه‌شناسی مفهوم وحدت و اشاره به انواع آن از دیدگاه متفکران از، جمله  وحدت مطلق، حدت مصلحتی و وحدت معقول، اظهار داشت: بحمدالله در استان کردستان شاهد وحدتی معقول و منطقی هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان اذعان کرد: وحدت در کردستان  بر پایه اشتراکات دینی، روابط گرم خانوادگی و فامیلی حول ازدواج  گسترده بین برادران و خواهران اهل سنت و تشیع، عشق و ارادت ویژه به اهل بیت علیهم السلام و خاندان پاک و مطهر پیامبر گرامی اسلام، ولایتمداری و عشق و علاقه وافر مردم این خطه به امام و رهبری و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی، نامگذاری فرزندان خود با اسامی ائمه اطهار، علاقه شدیدبه زیارت کربلای معلی و مشهد مقدس و‌‌ ده‌ها نمونه دیگر جلوه‌هایی از این وحدت است که در نوع خود در سطح کشور و منطقه مثال‌زدنی و کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام سادات اوج آرمانخواهی از انقلاب اسلامی ساختن تمدن اسلامی و وصول به تمدن موعود مهدوی است که برای رسیدن به چنین آرمان بزرگی باید ملزومات آن تامین شود که از جمله مهمترین آنها عامل مهم و قدرت‌آفرین وحدت است. 

به گفته وی، وحدت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیامدهایی همچون استقلال و خودکفایی و عزتمندی مسلمین و ناکامی قدرت‌های استکباری را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو مهمترین موانع و چالش‌های تحقق وحدت را سوءتفاهم‌ها در بین فرقه‌های مسلمین، برگزاری برخی جلسات و محافل وحدت‌شکن و نگرش‌های متحجرانه، همچنین نقش‌آفرینی دشمنان در فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: وجود نازنین نبی مکرم اسلام  و رجوع به سیره نبوی مهمترین عامل ایجاد وحدت در دنیای امروز است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا