بین الملل

ورود تمام کشتی‌های روس به بندرها و سواحل آمریکا ممنوع می‌شود

ورود تمام کشتی‌های روس به بندرها و سواحل آمریکا ممنوع می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن،‌ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه گفت که آمریکا ورود تمامی کشتی‌های روس به بندرگاه‌های آمریکا را ممنوع می‌کند.

وی در پیامی توییتری نوشت: «این اقدام بدان معناست که هیچ کشتی که تحت پرچم روسیه حرکت می‌کند یا اینکه تحت مالکیت یا در راستای منافع روسیه عمل می‌کند، اجازه نخواهد داشت که در بندرگاه‌های آمریکا پهلو گرفته یا به سواحل آمریکا دسترسی داشته باشد».

از سوی دیگر در ادامه اقدامات کشورهای غربی و متحدان آمریکا در قبال روسیه بابت عملیات این کشور در اوکراین، اتحادیه اروپا دو هفته پیش اعلام کرده بود که ورود کشتی‌های روسیه به بنادر کشورهای عضو ممنوع می‌شود.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه هشدار داد تا زمانی که حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه متوقف نشود، مسکو احتمالاً اقدامات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند و حتی امکان دارد، اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد.

پس از گذشت حدود دو ماه از درگیری‌ها در اوکراین، روسیه اعلام کرده به اهداف مرحله اول «عملیات ویژه» خود در این کشور رسیده و قصد دارد تحرکات خود را بر روی آزادسازی نواحی خودمختار شرق اوکراین معطوف کند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا