سلامت

وزارت بهداشت به دنبال تسهیل حضور پزشکان در مناطق کم‌برخوردار است

وزارت بهداشت به دنبال تسهیل حضور پزشکان در مناطق کم‌برخوردار است

به گزارش یولن از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بهروز رحیمی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی و امام‌ جمعه بیرجند، فسادستیزی و محرومیت‌زدایی را از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی گفت: ارتقای حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار برای این وزارتخانه بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وزارت بهداشت از طریق بومی‌گزینی، توزیع نیروی انسانی و تامین محل زیست پزشکان به دنبال ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است.

وی ادامه داد: کنترل کرونا و بازگرداندن آرامش به جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم است.

رحیمی با اشاره به جانفشانی‌های کادر سلامت در مقابله با ویروس کرونا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و بعد از ۱۴ سال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم با قدردانی از خدمات مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا و درود به شهدای مدافع سلامت گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن متبادر می‌شود، در چارچوب نیازهای جسمانی است در عین حال اصل بعد انسانیت است و حفظ سلامت مساله فقهی بوده که شخص نمی‌تواند به خودش ضرر برساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه بیشتر بیماری‌ها به وسیله انسان و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان ایجاد می‌شود اظهار داشت: توصیه می‌شود  از حیث انسانی و دینی و در حجاب و عفاف، امانت، صداقت و مسائلی که انسانی است، زندگی سالمی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر انسان در زندگی از بُعد روانی و رعایت بهداشت اسلامی سالم باشد، بیماری وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین روز هفته دولت به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در بیرجند، قاین و زیرکوه با استقبال معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و همراهی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی وارد بیرجند شد.

وی علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیز بازدید کرد.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت آرین‌شهر، ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی در حال ساخت قاین و بیمارستان محلی و مرکز خدمات جامع سلامت خضری دشت بیاض از دیگر برنامه‌های سفر وی به خراسان جنوبی بوده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا