بین الملل

وزارت خارجه طالبان سفیر جدید افغانستان در ترکمنستان را معرفی کرد

وزارت خارجه طالبان سفیر جدید افغانستان در ترکمنستان را معرفی کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان یولن، وزارت امور خارجه طالبان اعلام کرد که سرپرست جدیدی برای سفارت افغانستان در عشق‌آباد ترکمنستان را معرفی کرده است.

«حاجی فضل محمد صابر»، روز چهارشنبه، ۲۶ اسفند از سوی وزارت امور خارجه طالبان به‌عنوان سرپرست جدید سفارت افغانستان در ترکمنستان معرفی شد.

در مراسم معرفی سرپرست جدید این سفارت، مقام‌های ترکمنستان از جمله حاجیوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور حضور داشته‌اند.

در مراسم معرفی محمد صابر، به‌عنوان سرپرست جدید سفارت افغانستان در عشق‌آباد معاون وزارت خارجه ترکمنستان گفته است که به همکاری با افغانستان برای اجرای پروژه‌های تاپ و تاپی ادامه می‌دهند.

پیش از این خان ولی خان بشرمل به‌عنوان سفیر افغانستان در ترکمنستان ایفای وظیفه می‌کرد که در پی تحولات اخیر از سمت خود استعفا داد.

وزارت خارجه‌ طالبان به نقل از معاون وزیر خارجه‌ ترکمنستان نوشت که او گفته است که کشورش در کنار طالبان خواهد ایستاد و دو طرف پروژه‌های بزرگی را اجراء خواهند کرد.

وزارت خارجه‌ طالبان پیش از این برای سفارت افغانستان در پاکستان کاردار تعیین کرده بود. همچنین گفته می‌شود این وزارت در برخی از سفارت‌های دیگر هم دیپلمات گماشته و در عین حال شماری از دیپلمات‌های حکومت پیشین از کابل دستور می‌گیرند. اکثر سفارت‌های افغانستان اما در کنترل دیپلمات‌هایی‌ هستند که با طالبان در ارتباط نیستند.

خبرگزاری فرانسه به تازگی در گزارشی نوشته بود که سفارتخانه‌های افغانستان در کشورهای خارجی که از به رسمیت‌شناختن طالبان خودداری کرده‌اند، با فشار فزاینده کابل برای پذیرش دیپلمات این گروه مواجه هستند. این همه در حالی است که با گذشت هفت ماه تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به‌گونه رسمی به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا