فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس: برنامه تحول جامع فرهنگی با ۱۲۵ موضوع تدوین شده و اجرا می‌شود

وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس: برنامه تحول جامع فرهنگی با ۱۲۵ موضوع تدوین شده و اجرا می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شانزدهمین جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات یولن، درباره اقدامات انجام شده در شش ماهه اخیر و برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تدوین برنامه تحولی کامل و جامعی را در دستور کار خود قرار داده بود که در حال حاضر ابلاغ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این برنامه شامل ۱۲۵ اقدام عملی و قابل اندازه‌گیری برای چهار سال آتی است که کاملاً به صورت اختصاصی تنظیم شده و برای هیچ حوزه‌ای کلی تدوین نشده چرا که برنامه‌های کلی محور قابل اندازه‌گیری و سنجش نیستند.

اسماعیلی در ادامه افزود: در این برنامه پیش بینی‌های ساختاری، اجرایی و برنامه های عملیاتی در بخش‌های مختلف انجام شده که از جمله می‌توان به اقتصاد فرهنگ یا توجه ویژه به موضوع عدالت فرهنگی و مصادیق آن مانند توجه به مسجد و تمرکز روی برنامه‌های آموزش هنر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه به بخش های مرتبط ابلاغ شده است، عنوان کرد: به زودی رسانه‌ها را در جریان اقدامات انجام شده قرار خواهیم داد تا زمینه  نقد و ارزیابی این وزارتخانه بر اساس عملکرد شش ماهه فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر همین اساس طی شش ماه اخیر مسیر توسعه عدالت فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم و هم اکنون ۴۰ هزار نفر در ۷۲ شهرستان محروم  با استفاده از ظرفیت مساجد و بومی با رعایت همه جنبه‌های بومی و دینی کشور در حال فراگیری آموزش های فرهنگی و هنری در ۵۰ رشته مختلف هستند.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نسبتاً موفق جشنواره‌های مختلف با وجود مشکلات و موانع پیش رو، اظهار کرد: طی هفته جاری ضمن برگزاری جلسه انجمن فارابی و همه معاونت‌ها، با عزم جزم در تلاش هستیم اتفاقات مهمی را در حوزه فرهنگ و هنر کشور رقم بزنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر طرح برنامه‌های تعاملی با وزارت آموزش و پرورش برای رشد فرهنگی نسل جوان عنوان کرد: موضع ایجاد قرارگاه نوجوانان را طی امضاء تفاهم نامه‌ای با آستان قدس رضوی در دست اقدام داریم و این برنامه که مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز هست، به زودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا