فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد: طرح تطهیر رژیم پهلوی را با جهاد تبیین مغلوب می‌کنیم

وزیر ارشاد: طرح تطهیر رژیم پهلوی را با جهاد تبیین مغلوب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات یولن، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسمی با حضور جمعی از نویسندگان، تعدادی از مبارزین انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه در موزه عبرت ایران از چند تندیس ،کتاب و محصولات جدید در این موزه رونمایی کرد.
 
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با درود و قدردانی از مجاهدان بزرگی که در سال‌های خفقان و دیکتاتوری رژیم پهلوی رنج‌های حضور در این زندان مخوف را تحمل کردند، گفت: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هم در فاصله سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ و هم بعد از پیروزی انقلاب در مواجهه با دشمنان بیرونی و داخلی دچار مظلومیت‌های مضاعفی شده است.

تطهیر رژیم پهلوی طرح اصلی خارج نشین‌ها و دشمنان انقلاب است
 
اسماعیلی در ادامه افزود: آنچه که رهبر معظم انقلاب با عنوان جهاد تبیین و روایت صحیح از همه رخدادهای انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار داده و آن را واجب عینی می‌دانند امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم طرح اصلی خارج نشین‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی را که همان تطهیر رژیم پهلوی است را نابود کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه خاندان ورشکسته و منحط پهلوی برای بقای خود جنایت‌های هولناکی را در این زندان رقم زده‌اند خاطر نشان کرد: موزه عبرت جای ویژه‌ای برای نمایش جنایت‌های رژیم پهلوی است که با تبیین درست و کامل این جنایت‌ها بخشی از مظلومیت جمهوری اسلامی ایران بر طرف خواهد شد.

۲۴ هزار مفقودالاثر فقط یکی از اسناد جنایت‌های رضاخان است

وی در ادامه با اشاره به روایت‌های نادرست و غلط برنامه‌ای تحت عنوان مستند ۵۷ که توسط دشمنان انقلاب در خارج از کشور تهیه و پخش شد اظهار داشت: دشمنان با طرح دروغ بزرگی مبنی بر اینکه عامل سقوط شاه، افزایش قیمت نفت در آن زمان و مقاومت وی در برابر قدرت‌های دنیا بوده است سعی دارند دست آلوده شاه و پدرش را در ریختن خون ملت مظلوم ایران مخفی کنند در حالی که طبق یکی از اسناد تاریخی ۲۴ هزار نفر از مردم مبارز در زمان رضاخان مفقودالاثر شده‌اند و هیچ‌گاه خبری از آن‌ها منتشر نشده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: اساس رژیم پهلوی بر جنایت و وحشی‌گری بنا شده بود و سازمان جهنمی ساواک بر همین اساس تأسیس شد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه کارهایی که تاکنون در حوزه روشنگری اتفاق افتاده، کافی نیست اظهار داشت: باید از تمام حوزه‌های روایتگری برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی استفاده کنیم که به عنوان مثال در سال ۱۳۹۵ کمیته‌ای با مدیریت خودم برای مقابله با تطهیر چهره رژیم پهلوی تشکیل دادیم و توانستیم برای دو دوره جایزه شهید اندرزگو را با موضوع تبیین شخصیت این مبارز والای انقلاب برگزار کنیم همچنین در جایزه اخیر کتاب سال نیز کتاب آیت الله بهبودی با موضوع رضاخان برگزیده شد.

گروهک جبار منافقین دنبال سرپوش گذاشتن روی جنایت‌هایشان است

اسماعیلی با اشاره به اینکه گروهک جنایتکار منافقین در فاصله زمانی ۳۰ ساله با معکوس نشان دادن چهره پلیدشان، می‌خواهند بر جنایت‌هایشان سرپوش بگذارند بیان داشت: برای نسل جدید باید با امکانات و ابزارهای جدید تولید محتوا انجام شود زیرا نسل کنونی دوران رژیم پهلوی و جنگ را ندیده‌اند و لازم است به بهترین و کامل‌ترین شکل با حقایق آن دوران آشنا شوند.

وی در پایان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگ کشور برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمادگی کامل دارد و در تلاش هستیم با تولید محتوای متناسب با نسل جدید رسالت خود را به درستی به انجام رسانیم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا